خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

ابراهیمی مجری خیر اراکی در خانه سالمندان

سالمندان اراک دوساله که نهار بیست وهشتم صفر میهمان آقای ابراهیمی مجری خوب وخوش صدای صدا وسیمای اراک هستند وایشان از تک تک سالمندان عیادت وبا آنها گفتگو نمودندخدا به ایشان وخانواده محترمشان سلامتی وبهروزی عطاء نماید

سالمندان اراک به زیارت امام رضا (ع )رفتند

30نفر از سالمندان آسایشگاه سالمندان اراک (موقوفه مرحوم الحسینی )باکمک استانداری وبهزیستی استان مرکزی به پابوس امام هشتم مشرف شدند

مدیر عامل سالمندان اراک گفت :بعد از یک زمستان سرد ونفس گیر به لطف استاندار محترم استان مرکزی مهندس سهرابی ومدیر کل محترم بهزیستی که 30عددبلیط رفت وبرگشت هواپیما از اراک به مقصد مشهد در اختیار خانه سالمندان قرار دادند ودر یک سفر بی نظیر30 نفر از سالمندان آسایشگاه سالمندان اراک ساعت 10/5صبح از اراک حرکت و ساعت 12 در فرودگاه مشهد به زمین نشستند





وی در ادامه گفت با توجه به سفر سال گذشته اکثرا سالمندانی را با خود برده بودیم که برای اولین بار بود به پابوس امام هشتم می رفتند ضمنا با مدیریت سالن غذا خوری خانه معلم مشهد نیز هماهنگی شد تا غذای این عزیزا ن را از این سالن تهیه شود و با نامه ای که از بهزیستی استان گرفته بودیم در زائر سرای حسینیه شهدای اراک مستقر شدیم وسه شب را در آنجا گذراندیم که تقریبا به حرم نزدیک بود



محمود زارعی افزود :بعد از حمام واستراحت ۵ ساعته ساعت ۴بعد از ظهر اکثریت سالمندان با برنامه ریزی وتقسیم بندی به زیارت رفتند والحمد الله با کمک مردم راحت زیارت کردند ولی متاسفانه ۷نفر از سالمندان که وضعیت جسمانی خوبی نداشتند در روز اول موفق به زیارت نشدند

در روز دوم صبح زود مجددا مرحله اول اکثریت سالمندان به زیارت رفتند وسری دوم با ویلچر امانی که مسئولین حرم امام رضا (ع) گرفتیم ۵نفر از مشکل داران را نیز به زیارت بردیم واز نزدیک با کمک مردم از نزدیک زیارت کردند

بعد از ظهر نیز اتوبوسی از مشهد کرایه وسالمندان را به خواجه ربیع واز آنجا به باغ وحش و شاندیز بردیم که بسیار لذت بردند وپرسنل تلاش بی وقفه ای داشتند تا همه سالمندان به نحو احسن در مشهد در رفاه وآسایش باشند ( جای همه دوستان خالی )

شبانه نیز دونفری از سالمندان که توان حرکت نداشتند را به زیارت بردیم والحمدالله همه موفق به زیارت شده بودند الحمدالله این دفعه هیچ مشکل خاصی نداشتیم وتیم پزشکی همراه راحت تر بودند البته پزشک همراه کاروان خانم دکتر مرادی وپرستار همرا ه نهایت سپاس وتشکر را به عمل آوریم .

در روز سوم نیز همه سالمندان را به زیارت بردیم و در عصر نیز به کارکنان استراحت داده شد که به خرید بروند

در روز چهارم که وسایل را جمع آوری وبه وساعت 6/5به فرودگاه منتقل کردیم وبه اراک بر گشتیم ودر اراک هم مینی بوس اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 اراک به لطف خیر گرامی حسینی معاونت محتر م اداره برای انتقال سالمندان از فرودگاه اراک به آسایشگاه در انتظار بودند که سریع سالمندان سوار وبه آسایشگاه برده شدند.



در اینجا جا دارد بنده به نمایندگی از سالمندان وخودم از برادر ارجمند آقای مهندس سهرابی استاندار مردمی وکاظم صالحی مدیر کل بهزیستی وحسینی معاونت محترم آموزش وپرورش ناحیه دو اراک وعزیزانی که از اول تا آخر سفر همراه ما بودند وعلاوه بر پرداخت کلیه مخارج سفر در راه بردن سالمندان و... یار ومددکار ما بودند خیرینی که مسبب این سفر شد و خصوصا خانم دکتر مرادی پزشک درمانگاه ابراهیم آباد که در این سفر ما را همراهی نمودند وهمه پرسنل خوب وزحمت کش موسسه سالمندان نهایت تشکر وقدردانی را به عمل آورم واز خداوند منان بهروزی وموفقییت خودشان وخانواده آنها را خواستارم

در پایان گله کوچکی از اوقاف دارم اینکه مبلغ 300000 ریال بابت حسینه از ما گرفتند

یازده روش برای تقویت حافظه در سالمندان

یازده روش برای تقویت حافظه در سالمندان

هریک از ما ممکن است چیزهایی را فراموش کنیم. هر چند همه سالمندان دچار ضعف حافظه نمی شوند، اما به طور کلی با افزایش سن، احتمال فراموشکاری بیشتر است. این فراموشکاری بیشتر مربوط به وقایع متأخر است. در دیدارها ما چیزهایی را که مربوط به گذشته های دور است، خوب به خاطر می آوریم، اما اتفاقاتی را که اخیراً رخ داده، فراموش می کنیم. به طور مثال خاطرات دوران جوانی را به یاد می آوریم، اما یادمان نمی آید که یک ساعت پیش که به خانه برگشتیم، کلید را کجا گذاشتیم. گاهی این فراموشکاری مشکلاتی برای ما یا خانواده مان ایجاد می کند. به عنوان مثال، پیغام مهمی را فراموش می کنیم یا یادمان می رود، قبض آب یا برق را پرداخت کنیم. حال ببینیم چگونه می توانیم مشکلات ناشی از فراموشکاری را کاهش دهیم؟

هیچگاه خودسرانه دارو مصرف نکنید. اما اگر دارویی توسط پزشک برای شما تجویز شده است، در مصرف درست و به موقع دارو دقت کنید. برای این که زمان مصرف یادتان نرود، از جعبه تقسیم دارو استفاده کنید.


تقویت حافظه

در درجه اول از سؤال کردن و گفتن این که «موضوعی را فراموش کرده اید» نترسید و خجالت نکشید. اگر نمی توانید مانند گذشته، چیزهایی را به یاد بیاورید، تقصیر شما نیست. بیایید به جای ناراحتی از این وضع، به راه هایی که حافظه شما را تقویت می کند و یا مانع کم شدن حافظه می شود ، توجه کنید. در این جا ما به نمونه هایی از این راه ها اشاره می کنیم؛ البته خود شما هم ممکن است از راه های دیگر برای یادآوری بهتر مطالب استفاده کنید.

*چیزهایی را که همیشه از آن استفاده می کنید مثل عینک یا کلید در یک جای مشخص بگذارید به عنوان مثال داخل یک کاسه بزرگ در اتاق نشیمن.

* هر روز به اخبار رادیو یا تلویزیون گوش دهید. سعی کنید هر روز یک مطلب جدید یاد بگیرید. کتاب یا روزنامه مطالعه کنید.

* در جمع دوستان یا خانواده، خاطرات گذشته را تعریف کنید. می توانید آلبوم عکس های قدیمی را برای یادآوری نام افراد و خاطرات گذشته نگاه کنید.

* خاطرات خود را بنویسید.

* بازی های فکری مثل شطرنج انجام دهید.

* با دوستانتان مشاعره کنید.

* جدول حل کنید.

* مطالبی را که ممکن است فراموش کنید، یادداشت نمایید. برای این کار یک تقویم جیبی بردارید. تمام تاریخ های مهم مثل روز تولد نوه تان، سالگردها، روزی که نوبت دکتر دارید، روز آخر مهلت پرداخت قبوض و ... را در آن بنویسید. در انتهای تقویم، شماره تلفن های اقوام و دوستان را بنویسید. این تقویم را همیشه، حتی موقع خارج شدن از منزل همراه داشته باشید.

* یک دفترچه یادداشت در کنار تلفن بگذارید. هر بار که کسی تلفن می زند، اگر پیغامی دارد یا کاری از شما می خواهد، بلافاصله یادداشت کنید. این کار کمک می کند که پیام های تلفنی را فراموش نکنید.

* هیچ گاه خودسرانه دارو مصرف نکنید. اما اگر دارویی توسط پزشک برای شما تجویز شده است، در مصرف درست و به موقع دارو دقت کنید. برای این که زمان مصرف یادتان نرود، از جعبه تقسیم دارو استفاده کنید. این جعبه را می توانید از داروخانه محل تهیه کنید. هر روز صبح داروهایتان را داخل جعبه بیندازید. وقتی که به جعبه نگاه کنید، یادتان می آید کدام دارو را نخورده اید. همیشه جعبه را در جایی بگذارید که در معرض دید شما باشد ولی کودکان به آن دسترسی نداشته باشند.

* تغذیه مناسب برای حفظ قدرت حافظه لازم است. برای این کار قند، چربی و نمک کمی مصرف کنید، ولی مصرف میوه و سبزی های تازه را بیشتر کنید.

توجه
در موارد زیر لازم است به پزشک مراجعه کنید

- اگر اسامی افراد را دائماً فراموش می کنید.

- اگر فکر می کنید حافظه تان روزبه روز کمتر می شود.

- اگر فراموش کردن کارها باعث شده است که نتوانید به تنهایی کارهایتان را انجام دهید.

منبع : همشهری - آفتاب

یست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) و شهادت جانگداز حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت می گوییم.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیشب به مناسبت وفات حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به سوگ نشستند.

مراسم عزاداری روز 28ماه صفر امروز نیز در سراسر ایران اسلامی برپا است



اربعین

 

اربعین حسینی، تکرار یاد و خاطره حماسه سازان کربلاست


                                             اربعین سید شهدا

   
 

تمرکز مستمری مددجویان بهزیستی در لایحه بودجه 87

تمرکز مستمری مددجویان بهزیستی در لایحه بودجه 87
در پی مشکلات ایجاد شده در پرداخت به موقع مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی به علت ناهماهنگی در اختصاص بودجه ها استان ها، مستمری مددجویان بهزیستی در لایحه بودجه 87 تمرکز یافته است .

معاون پشتیبانی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز " با اعلام این خبر گفت: با تمرکز مستمری مددجویان بهزیستی بنا به دستور رئیس جمهور و بر اساس لایحه بودجه سال 87، از این پس مستمری زنان سرپرست خانوار و کمک هزینه نگهداری معلولان در منزل از طریق سازمان بهزیستی کشور و بصورت متمرکز پرداخت خواهد شد .

مهدی علیپور افزود: قبل از این طرح، 50 درصد مستمری از طریق بهزیستی استانها، اعتبارات استانی و نیمی دیگر از اعتبارات ملی تامین می شد که این موضوع با توجه به فرایند ابلاغ اعتبارات مشکلاتی را در سطح کشور بوجود آورد به گونه ای که مستمری مددجویان به موقع و ماهیانه پرداخت نمی شد.

وی تصریح کرد: در سال 86، یک میلیون و 530 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از بن های غیر نقدی 32 هزار تومانی جمعا به مبلغ 49 میلیارد تومان بهره مند شدند .معاون پشتیبانی و امور مجلس بهزیستی کمک به تامین مسکن 12 هزار نفر از مددجویان معلول و زن سرپرست خانوار در سال جاری را از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: استان خوزستان در زمینه ساخت مسکن مددجویی با ساخت بیش از یک هزار و 400 واحدمسکونی رتبه ی اول را در کشور به خود اختصاص داد ه است.

علیپور در پایان این گفتگو با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی از کودکان کم شنوا گفت: سازمان بهزیستی آمادگی دارد به خانواده کلیه کودکان کم شنوا که بر اساس نظر پزشک معالج خود با کاشت حلزون در گوش درمان می شوند تاحدود 4 میلیون و 500 هزار تومان کمک مالی کند.

منبع : ایسکانیوز

افزایش 8 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی

افزایش 8 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزایش 7 تا 8 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در سال آینده خبر داد.

محمد عباسپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در سال آینده مستمری افراد تحت پوشش و حمایت این نهادها تنها 7 تا 8 درصد افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال جاری 450 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی ، معوقه و تحت پوشش قرار دادن 500 هزار نفر از افراد پشت نوبت کمیته امداد و بهزیستی درنظر گرفته شده است که بخشی از این اعتبار نیز به افزایش مستمری مددجویان اختصاص می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که پس از 2 سال این میزان افزایش مستمری با توجه به افزایش تورم کفاف هزینه زندگی مددجویان را نمی دهد ، خاطر نشان کرد: البته سعی کرده ایم از طریق اختصاص اعتباری برای اجرایی شدن لایحه نظام پرداخت هماهنگ خدمات کشوری ، پرداخت سهام عدالت و ... بخشی از مشکلات افراد نیازمند تحت پوشش را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص تخصیص 30 میلیارد تومان برای جبران کسری اعتبار سازمان بهزیستی، تاکید کرد: تکلیف این اعتبار هنوز مشخص و نهایی نشده و معلوم نیست تا پایان سال به بهزیستی پرداخت شود یا خیر.

منبع : خبرگزاری مهر
چاپ

برگزاری همایش مشارکت اجتماعی در امور سالمندی

برگزاری همایش مشارکت اجتماعی در امور سالمندی
دفتر امور سالمندان همایش مشارکت اجتماعی در امور سالمندی را در روز دوشنبه 6اسفند ماه در محل سالن اجتماعات سازمان بهزیستی کشور برگزار می نمایید .

دکتر نحوی نژاد مدیر کل دفتر امور سالمندان ، هدف از برگزاری این همایش را بررسی اهمیت نقش موسسات و تشکل های مذکور در پیشبرد اهداف سازمان در حوزه سالمندی دانست .

این همایش که با حضور مسئولین موسسات خیریه و تشکل های فعال در امور سالمندی سراسر کشور برگزار می شود .

موضوعاتی از قبیل نحوه جلب مشارکت اقشار جامعه در پیشبرد امور سالمندان ، نقش فعال افراد سالمند در توسعه اجتماعی ، کیفیت زندگی سالمندان و ... مطرح می گردد .

منبع : روابط عمومی
چاپ

اهدای جوایز نفرات برتر مسابقات دهه فجر

اهدای جوایز نفرات برتر مسابقات دهه فجر
نفرات برتر مسابقات فرهنگی ایام‌ا... دهه فجر با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، معرفی شدند.

ظهور روز دوشنبه 29 بهمن‌ماه دکتر ابوالحسن فقیه به همراه معاون پشتیبانی سازمان با حضور در محل نمازخانه سازمان بهزیستی کشور، از مسؤولان برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر و برگزار‌کنندگان مسابقات فرهنگی این ایام تقدیر و جوایز نفرات برتر این مسابقات را اعطا کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به اهمیت توجه به برپایی نماز جماعت و اول وقت از مسؤولان برگزاری و اقامه نماز جماعت در سازمان نیز قدردانی کرد و گفت: «هر روز شاهد استقبال و حضور پر‌رنگ‌تر کارمندان در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی و سایر معاونت‌ها برای اقامه نماز جماعت هستیم و این حاکی از توجه و علاقه آنها به مسائل دینی و احکام الهی است.»

دکتر فقیه در ادامه افزود: «برپایی نماز جماعت نمونه‌ای است از برنامه‌های فرهنگی که می‌توان با بسط و گسترش آن در میان همکاران و تجدید روحیه معنوی آنها، انگیزه‌شان را برای ارتقای سطح خدمات سازمان، افزایش داد.»

در این مراسم آقای بهنام فرهادی از واحد توانبخشی، علی دلیر‌باز از روابط عمومی، محمد پازوکی از حراست، صفرچی از چایخانه و دکتر علیرضا احمدیه مدیر کل بیماران روانی مزمن و خانم‌ها مریم اوجانی از تلفنخانه، ناهید حسین‌زاده از امور مالی و حافظیان از کارگزینی به عنوان نفرات برتر مسابقات فرهنگی دهه فجر معرفی و جوایز خود را از رئیس سازمان بهزیستی دریافت کردند.

در ادامه رئیس سازمان از 10 نفر از همکارانی که برای برپایی و اقامه نماز جماعت در سازمان تلاش بسیار کرده‌اند نیز تقدیر و با اهدای لوح یادبود و واریز مبلغ یکصد هزار تومان به حساب بانکی آنها از زحمات آنها تشکر کرد.

در انتهای مراسم نیز جوایزی به تمامی نمازگزاران شرکت‌کننده در نماز جماعت 29 بهمن‌ماه اهدا شد.

منبع : روابط عمومی

تصاویر خبر
چاپ

بهزیستی از نهادهای مقدس و کارآمد است

بهزیستی از نهادهای مقدس و کارآمد است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بهزیستی را از نهادهای مقدس و کارآمد کشور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین " محمد نقی لطفی " عصر دوشنبه در دیدار با معاونان بهزیستی کشور افزود: خدمت در این نهاد با توجه به اینکه با افراد محروم و مظلوم جامعه در ارتباط هستند امری معنوی و عبادی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان این نهاد باید با تلاش خود مددجویان این نهاد را به جایگاهی که احساس عزت و افتخار کنند برسانند.

وی جلب مشارکتهای مردمی را از وظایف مهم بهزیستی عنوان کرد و گفت: این نهاد باید با شناسایی افراد خیر و دارای تمکن مالی مناسب برای ارایه خدمات به معلولان و سایر مددجویان فعالیت کنند.

امام جمعه ایلام گفت: با توجه به محرومیت فراوان در ایلام باید از امکانات استانهای برخوردار برای این استان استفاده شود.

معاون پشتیبانی و امور مجلس بهزیستی کشور نیز در این دیدار گفت: هم اینک ‪ ۱۴‬هزار کودک در سطح کشور از خدمات شبانه‌روزی این نهاد برخوردار هستند.

"مهدی علیپور" افزود: اکنون ‪ ۸۰‬درصد مراکز شبانه‌روزی بهزیستی کشور به مردم واگذار شده است که به صورت هیاتهای امنا و خیریه اداره می‌شوند. وی با گلایه از بی‌توجهی مسوولان ایلام به سازمان بهزیستی این استان ادامه داد: بهزیستی ایلام با نهایت کم مهری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه میانگین کاهش اعتبارات این نهاد در استانهای مختلف کشور ‪ ۱۰‬درصد بوده است گفت: این در حالیست که ایلام با کاهش ‪ ۲۳‬درصدی بودجه استانی در سال جاری روبه رو شده است.

علیپور گفت: در این راستا این نهاد نیازمند حمایت ویژه از سوی مسوولان استانی است.
چاپ