خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

عیدفطر مبارک

عیدفطر برهمه کاربران عزیزان مبارک

از سراسرایران می توانید فطریه وکفاره خود را به

حساب سپهر 0207807212001 بانک صادرات شعبه شهید بهشتی اراک

بانک تجارت شعبه مرکزی اراک 1400670702

 به نام انجمن آلزایمراستان مرکزی (خیریه امام رضا ع ) واریز کنید

آب سیب برای مبارزه با آلزایمر

آب سیب برای مبارزه با آلزایمر
پژوهشگران اعلام کردند: نوشیدن آب سیب احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را با تاخیر می‌اندازد.

پژوهشگران در آمریکا دریافته‌اند؛ موشهای آزمایشگاهی که آب سیب می‌خورند در آزمایشات ذهنی و مفهومی بهتر عمل می‌کنند و از افت بازده و کارآیی ذهنی در این موشها حتی با بالا رفتن سن در صورتی که از آب سیب در رژیم غذایی روزانه آنها استفاده شود، جلوگیری می‌شود.

ادامه مطلب ...

درمان آلزایمرکشف شد

درمان آلزایمر کشف شد

جامعه > سلامت  - دانشمندان به روشی دست پیدا کردند که می‌تواند باعث معکوس شدن روند بیماری آلزایمر شود.
محققان یک ماده شیمایی را کشف کردند که به طور طبیعی توسط بدن تولید شده تا به مبارزه با بیماری روماتیسم مفصلی بپردارند و از سوی دیگر روی مغز نیز تاثیر گذار است.
این پروتیئن به واسطه تحریک بیماری روماتیسم مفصلی تولید شده و می‌تواند تغییراتی را که در مغز صورت گرفته و منجر به بیماری آلزایمر می‌شود بی تاثیر کند.
پروتئین GM-CSF باعث بازگشت نسبی حافظه بیماران آلزایمری می‌شود و حتی در برخی موارد با استفاده از این پروتئین مشکلات حافظه بیماران به طور کامل از بین رفته است.
اگرچه بیمارانی که دچار روماتیسم مفصلی می‌شوند دچار تورم در مفاصل خود شده و میزان تحرک بدنی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما پروتئین تولید شده در بدن آن‌ها علائم بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.
تحقیقات روی موش‌ها نشان داد که این پروتئین به پیشگیری از ابتلا به آلزایمر کمک می‌کند و در مبتلایان نیز باعث بهبود علائم بیماری می‌شود.
دکتر تیم بوید دانشمندی که در این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما کاملا از تاثیر این پروتئین در کاهش علائم بیماری آلزایمر بعد از گذشت 20 روز از شروع درمان متعجب شدیم. امیدواری‌های زیادی وجود دارد که این روش درمانی به زودی برای انسان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
این تحقیقات می‌تواند امیدها را برای جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر در کشور انگلستان که به بیماری آلزایمر دچار شده بودند زنده کند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و کارشناسان معتقدند تعداد افراد مبتلا به این بیماری تا سال 2050 دو برابر خواهد شد.
دکتر سوزان سورنسن مدیر تحقیقاتی جامعه آلزایمر در این باره گفت: این آزمایشات توضیح می‌دهد که چرا التهاب مفاصل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. البته تا رسیدن به نتایج قطعی مطالعات بیش‌تری لازم است.

درمان آلزایمر


ایسکانیوزـ براساس تحقیقات جدید، روشی‌نوین برای مبارزه با پیشرفت بیماری آلزایمر، پیشنهاد شده است.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز،‌ علت اصلی بیماری آلزایمر کاملا شناخته شده اما یکی از مواد مهمی که سبب بروز بسیاری از علایم این بیماری می‌شود، یک پروتئین به نام آمیلویید بتاپیتید AB است.
به گفته پزشکان این پروتئین به طور منظم در مغز انسان ساخته می‌شود با این حال در برخی شرایط تغییراتی در این پروتئین به وجود می‌آید و به یک ماده مضر تبدیل می‌‌شود.
محققان تلاش نمودند تا با تزریق یک آنتی بادی که در مغز به پروتئین AB متصل می‌شود، از اثرات مضر تجمع این ماده در مغز جلوگیری کنند و با این کار از ایجاد بیماری آلزایمر جلوگیری خواهد شد.
مؤلف: فرزاد جلالی

زیارت عاشورا

زیارت عاشورا


اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ   التماس دعا انجمن آلزایمراستان مرکزی (خیریه امام رضا ع )

شب قدر

دوست می دارم من این نالیدن دلسوز را

مجوز فعالیت برای شش سازمان جدید مردم نهاد دراستان

مجوز فعالیت برای شش سازمان جدید مردم نهاد دراستان

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیر هیات نظارت بر تشکل های استان مرکزی گفت: شش سازمان مردم نهاد در استان طی سال جاری از این هیات مجوز فعالیت گرفت.

به گزارش مرکزی دیلی ، “غلامرضا فتح آبادی” روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا این سازمان ها را شامل انجمن ستاره شناسی ، موسسه طلوع روشن آشنایی، زیست پژوهان اراک، مهندسین منالوژی استان و انجمن بانوان نیکوکار استان مرکزی عنوان کرد.
وی گفت: در نشست اخیر هیات نظارت بر تشکل های مردم نهاد استان مرکزی تخصیص یکصد میلیون ریال
کمک بلاعوض به سازمان های مردم نهاد و ثبت این تشکل ها به صورت مکانیزه از اقدامات موثر این حوزه در استان طی سال جاری مطرح شد.
وی افزود: کار تمام شماری سازمان های مردم نهاد استان با مشارکت ۲۰پرسشگر از اول تیرماه جاری در استان آغاز شده و قرار است اطلاعات تحلیلی آن تا مهر ماه مورد پردازش قرار گیرد.
فتح ابادی گفت: ارائه خدمات هدایت و مشاوره به ۱۸۰ سمن در استان ،راه اندازی سامانه پیامک خانه تشکل های مردم نهاد با محوریت مباحث حقوق شهروندی، برگزاری انتخابات برای ایجاد شبکه تشکل های حوزه سلامت در استان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
هم اینک حدود ۴۰۰تشکل غیردولتی در حوزه های خیریه، جوانان، آسیب های اجتماعی، زنان، سلامت ، محیط زیست و فعالیتهای اجتماعی در استان مرکزی مجوز فعالیت دارند و صدور مجوز برای حدود ۵۰تشکل نیز از مراجع مختلف در دست پیگیری است.

افتتاح مجهزترین مرکز بیماری روانی مزمن در اراک

ضیافت مهر در اراک
 با حضور جواهری مشاورومدیرکل اموربانوان استانداری استان مرکزی ، سیداحمدلطفی نماینده مردم اراک درمجلس شورای اسلامی ،همسرگرامی آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک ونماینده ولی فقیه در استان، حسن آصفری فرمانداراراک ،علی روشنایی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ،علیرضاونایی معاونت توانبخشی بهزیستی استان مرکزی ، دکترکاظمی عضوشورای شهر اراک وکارشناس بیماران روانی مزمن بهزیستی استان مرکزی ،مدیران مراکز غیردولتی وجمعی ازمسئولین استانی ومحلی یکی از مراکز پیش بینی شده خیریه امام رضا(ع) اراک در ساختمان به وسعت 1000متربع وهزینه ای بالغ بر 400میلیون ریال افتتاح شد

این مراسم که با حضور تعداد 43 نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان برگزار شد، شامل برنامه های متنوعی چون قرائت قرآن توسط یکی از مددجویان روشندل، دکلمه و سرودخوانی توسط اسکندری مجری توانای شبکه 3 سیما ، مولودی خوانی و سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)  وخواندن قرآن توسط سیده حنانه موسوی دختر خردسال حافظ قرآن وتقدیر ازخیرین موسسه وحامیان که پس از صرف افطار وشام وبازدید از مرکز به اتمام رسید.

                                               
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی‌  درابتدا ضمن خیرمقدم به حضار در مراسم افتتاح این مرکز گفت: هدف از تأسیس این مرکز ساماندهی  بیماران روانی مزمن به شیوه علمی و تخصصی و درمان و توانبخشی این اقشار از جامعه، زیر نظر کارشناسان و کادر تخصصی است، تا بیمار در کنار خانواده و در اجتماع درمان شود که این خود باعث کاهش هزینه‌های مالی و تأثیرات مخرب روحی ناشی از عوارض بیماری‌ به خانواده و جامعه می‌‌شود.
علی ‌روشنایی تصریح کرد: ساماندهی سیستماتیک، علمی و تخصصی زیر نظر سازمان و کادر تخصصی درمان، کاهش هزینه‌های نگهداری این بیماران در مراکز درمانی و نگهداری، حمایت از خانواده بیمار و یاری آنان در روند و پیگیری درمان به شیوه علمی و صحیح و نداشتن دغدغه در روند درمانی بیمار، حضور بیمار در محیط خانواده و بازگشت به زندگی عادی و حضور در جامعه، توانبخشی به موقع و در صورت لزوم اورژانسی به این قشر از بیماران، پیگیری‌های منظم و مداوم توسط کارشناسان مجرب و آموزش دیده به طور علمی و تخصصی و عدم‌ قطع ارتباط با تیم درمان، آماده‌سازی بیمار برای تسریع در امر ارتقای عملکردها و کارکردهای روزمره از جمله شغل و تحصیل و ...، به کارگیری و اشتغال جمعی از کارشناسان تحصیلکرده که خود امر مثبت و به‌جایی تلقی می‌‌شود، از مهم‌ترین اهداف کاربردی این مرکز است.

مدیر کل بهزیستی در پایان اضافه کرد : ما در استان 50هزار مددجو تحت پوشش داریم که 21هزار از آنها در بخش توانبخشی به صورت مستمر وغیرمستمر تحت پوشش هستند که از این تعداد 2هزار نفربیمار روانی مزمن داریم که امیداست با ایجاد این مراکز مشکلات این عزیزان رفع شود .

سخنران بعدی فریده پرهزکار نایب رئیس خیریه امام رضا (ع )بود که ابتدا گفت :ماخدا را شکر می کنیم که با کمک هیات مدیره وهیات امنایی دلسوز وفعال وحامیانی خیر ونیکوکارمراکزی نمونه با کلیه امکانات درمانی _پزشکی -کارگاههای حرفه آموزی -وآموزشی که در نوع خودش بی نظیر است را آماده کرده ایم وکار ده ساله یک مرکز درعرض 4ماه آماده نموده ایم

وی  درادامه اضافه کرد:ما کلیه وسایل پیش بینی شده در دستورالعملهای بهزیستی را برای هرکدام از مراکز روزانه -حرفه آموزی -شبانه روزی  وارائه خدمات درمنزل مهیا ساخته وهزینه ای بالغ بر 400میلیون ریال هزینه این امر شده که تاکنون 260 میلیون آن توسط خیرین به حساب انجمن آمده وخداراشاکریم  

پرهیزکار افزود : درایران 100هزار بیمارروانی مزمن می باشد که 67درصد آنها از آقایان و33درصد از خانمها هستند و50درصد آنها تحت پوشش بهزیستی هستند ولی در استان مرکزی کمتراز 50درصد می باشد که امیداست با راه اندازی مرکز این خیریه در آینده افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم

در حاشیه این مراسم گزارش گرخوب رادیو به صورت مستقیم با افراد حاضر خوصا مسئولین مصاحبه انجام می دادند


گالری عکس عملکرد ما