خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

در ایران هر 12 دقیقه یک نفر آلزایمر می گیرد

در ایران هر 12 دقیقه یک نفر آلزایمر می گیرد


گزارش های جهانی حاکی از آن است که هر هفت ثانیه یک نفر به دمانس مبتلا شده و هر 20 سال تعداد افراد مبتلا به این بیماری دو برابر می شود. 
 


ادامه مطلب ...

روزجهانی آلزایمر30شهریور90

 
چهارشنبه 30 شهریور 1390 08:55 


 زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می‌شود می توان با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. پژوهشگران 10 پیشنهاد ویژه برای تقویت مغز مطرح می کنند که بدین قرار است :‌







ادامه مطلب ...

افتتاح خانه پسران ثامن اراک

با حضور رییس سازمان بهریستی کشور

اراک - خانه نگهداری و تربیت پسران بی سرپرست اراک موسوم به ثامن روز چهارشنبه با حضور
'همایون هاشمی ' رییس سازمان بهزیستی کشور آغاز به کار کرد.


به گزارش ایرنا، معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در این خصوص گفت: نگهداری 14نفر از پسران بی سرپرست تحت پوشش این سازمان به این موسسه خیریه واگذار شده است. 
'آذردخت همتا' افزود: سازمان بهزیستی ماهانه به ازای هر یک از این افراد یکصد تا یکصد و 40هزار تومان یارانه نگهداری، پرداخت می کند. 
وی گفت: پیش از این نیز نگهداری پنج نفر از دختران تحت پوشش این سازمان با عنوان (رضوان) به بخش خصوصی واگذار شده است.ک/3 

دختران بی سرپرست

مادرم در یک موسسه خیریه که کارشون نگهداری و مواظبت از دختران بی سرپرست و بد سرپرست است کار میکند.حدود ۴۰ دختر در سنین مختلف.از ۳ ساله تا دانشجو.امروز خانه ما یکی از دخترانی که میخواهد ازدواج بکند با داماد و خانوادشون اومدن که در مورد مسائل زندگی تصمیم بگیرن یعنی در حقیقت راهنمایی بشن.از زمانی که من موسسه رو میشناسم تا حالا ۳،۴ تا از دخترا ازدواج کردن.در حقیقت امشب خانواده دختر مسئولین موسسه هستن.کارشون برای من قابل ستایشه.خودم هم در مواقعی که تونستم کمکشون کردم.مثلا در بازارچه قبل عید.که برای خودم هم خیلی خوب بود.چون یکی از شغلهای مورد علاقم فروشندگیه.من با ۲ نفر دیگه غرفه آجیل و شیرینی رو میگردوندیم.غرفه ما خیلی خوب فروش کرد.مخصوصا که بیشتر اجناس ما اهدایی بود.یعنی یک سری که از قبل میدونستیم مثل شیرینیهای یزدی و یک سری که بعد از فروش فهمیدیم مثل آجیل تبریز.

دختری که الان اینجاست یک شب دیگر هم با خانواده داماد مهمان ما بودن.یعنی گفتم در حقیقت مهمان فامیل دختر.من آنجا شادی دختر رو دیدم.آرایشی که برای پسر کرده بود و لاکی که به انگشتانش زده بود و شاید شیک ترین لباسش را که دختران دیگر در خانه میپوشند پوشیده بود.برایش به اندازه ۲ تا من (دوستانی که منو دیدن میفهمن یعنی چقدر)میوه پوست کند.خیلی لذت بردم از این احساس و یک نگرانی که باز هم باز گردد به خانه ای که جایش نبوده.اون شاید ازدواج رو مجالی برای محبت دیدن واقعی و فراموشی خاطرات بد خانه و محبت کردن به عشقش میبینه و وای از اون روزی که این ازدواج کابوس دیگری براش بشه.اون روز اگر تمام مددکاران و روانشناسان دنیا هم بیایند شاید دیگر نتوان روح زندگی رو به این دختر برگردوند.

پس من دعا میکنم در زندگیش آنقدر لحظه های خوب داشته باشد که خاطرات بدش کمرنگ شوند.
عشق واقعی را تجربه کند.در زندگی دو نفریشان کسی دخالت از نوع بد خواهی و حسادت نداشته باشد.به انچیزی که از زندگی خوب تصور میکرده برسد و ........ .

منبع :http://bifaiede.blogfa.com/post-45.aspx


مراسم افطاری درمرکز توانبخشی طلوع اراک

محمودزارعی مدیرعامل خیریه  امام رضا(ع) اراک گفت : مددجویان آسایشگاه خیریه طلوع ودختران وپسران زیرمجموعه  در شب های پنجم،ودوازدهم ماه مبارک رمضان، طبق یک سنت الهی، همراه نیکوکاران، خیرین، پرسنل واعضای هیات مدیره دردوضیافت درسالن خانه معلم اراک مهمان دوخیربزرگوار بودند.

در این مراسم با شکوه، روزه داران ومددجویان و سالمندان دل شکسته، دریک مکان معنوی وفرهنگی همراه نیکوکاران با مداحی دوتن از مداحان عزیزشهرمان بهره مند ‌شدند.

وی درادامه افزود: این مراسم با مداحی در فضایی بسیار با شکوه و روحانی برگزار شد. در پایان، نیکوکاران و خیران عزیز خداوند سبحان را شاکر بودند که توفیق صرف افطاری در این جمع صمیمی و عارفانه را کسب کرده‌اند.

ما نیز به پاس این هم نشینی، با کوله باری از عشق و معرفت، مهربانی را هدیه می‌کنیم به جمع مهربانان کشورمان.

زارعی گفت:مددجویان ما در شبهای 4و15و16و18و19و20و21و22و23و24و26و27و28رمضان در آسایشگاه مهمان خیرین ونیکوکاران بوده اند 

افطاری نابینایان

افطاری 200نفر ازخانواده انجمن نابینایان اراک توسط انجمن بانوان نیکوکار استان مرکزی


301503_167487753327375_100001984536315_353560_7819849_s.jpg