خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

زنان سرپرست خانوار

خبرهای خوشی برای زنان سرپرست خانوار در راه است

 

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که بودجه‌ای مناسب برای سال جدید به بیمه زنان بی‌سرپرست تخصیص داده شود،‌ خبرهای خوشی برای زنان سرپرست خانوار در راه خواهد بود.

خبرگزاری فارس: خبرهای خوشی برای زنان سرپرست خانوار در راه است

محمد‌اسماعیل‌ سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، جبران بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را مستلزم بررسی مشکلات و معضلات زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و اظهار داشت: رفع مشکل بیمه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و لازم است که به صورت جدی به آن پرداخته شود.

وی بیان داشت: زنان بی‌سرپرست در مقابل معضلات بسیار آسیب‌پذیر هستند و پرداختن به معضلات این قشر از افراد جامعه می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از چالش‌های پیش‌روی آنان را مرتفع کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود مستقیم دولت در خصوص پوشش بیمه‌ای زنان بی‌سرپرست،‌ یادآور شد: از آنجایی‌که پرداختن به این مقوله با بار مالی فراوانی همراه است از اینرو امکان ورود مستقیم برای خانه ملت در خصوص امر مزبور وجود ندارد و لازم است که دولت با تامین مالی طرح پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست‌خانوار،‌ گامی موثر در این راستا بردارد.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان داشت: معتقد بودن به این جمله امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن،مرد به معراج می‌رسد»، مستلزم فراهم سازی شرایط مناسب برای تمامی اقشار زنان به خصوص زنان بی‌سرپرست برای تربیت فرزندان این مرز و بوم است.

سعیدی نگرانی از عدم تامین معاش خانواده را به عنوان یکی از موانع بزرگ بر سر راه تربیت مفید و موثر فرزندان به خصوص در خانواده‌هایی که سرپرستی آنها بر عهده زنان است،‌ اعلام کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در مواقعی عدم تامین معیشتی این دسته از خانوارها زمینه افزایش بزه‌کاری را در جامعه فراهم می‌آورد‌،‌ از این رو دولت می‌تواند از طریق پرداختن به رفع چالش‌های معیشتی خانواده‌های آسیب‌پذیر، بزه‌کاری را از جامعه دور کند.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به بیمه زنان سرپرست خانوار و درنظر گرفتن حداقل‌های بیمه‌ای برای این دسته از بانوان،‌یکی از راهکارهای مسدود کننده زمینه‌های ورود خانواده‌ها به امور بزه و ناپسندیده است

یلدا

تاریخچه و فلسفه شب یلدا


ادامه مطلب ...

10 روش برا ی رفع نفخ معده

متخصصان معتقدند که نفخ معده را به راحتی می توان برطرف کرد. ورم موقت معده که گاهی اتفاق می افتد باعث بزرگ شدن شکم می شود و قابل برطرف شدن است مگر این که علت نفخ، بیماری هایی مانند بیماری کبدی و یا قلبی باشد.

ادامه مطلب ...