خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

نصب تابلو خیریه معلولین عابد (ع) اراک به روایت تصویر :

نصب تابلو خیریه معلولین عابد (ع) اراک به روایت تصویر :
همراه رییس جامعه معلولین استان  مصطفی چقایی -نایب رییس انجمن نابینایان خانم امانی -ریاست انجمن حمایت از کودکان کم توان ذهنی ( محکا ) صابرآشوری-رئیس انجمن حمایت از ناشنوایان استان مرکزی و رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان استان غلامعباس کزازی-"شمسی طالبی" مدیرعامل انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی -محمودزارعی مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا (ع)استان مرکزی 29اسفند91

تابلو انجمن معلولین      خیریه معلولین     مجتمع معلولین  

معلولین اراک      شهرک معلولین

دومین جشنواره 7سین بانوان نیکوکار



برگزاری جشنواره «شمع، هفت‌سین و شیرینی خانگی»‎

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از برپایی جشنواره شمع ، هفت سین وشیرینی خانگی خبر داد.ربیعی درمراسم افتتاح این جشنواره گفت: جشنواره و نمایش سفره‌ های هفت سین به همت انجمن بانوان نیکوکار استان مرکزی، خیریه حضرت زهرا(س) و خانه داوطلب جمعیت هلال احمر به مدت چهار روز در مجتمع فرهنگی هنری هلال احمر استان مرکزی برپا شده است.ربیعی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های انجمن خیریه حضرت زهرا(س) استان مرکزی گفت: انجمن بانوان خیر استان مرکزی قطره‌ای بود که امروز با حضور گسترده بانوان خیر و نیکوکار به یک اقیانوس برای یاری به نیازمندان تبدیل شده است.ایشان افزود: 100 هفت سین و 100 شمع تزئینی در این جشنواره به نمایش در آمده است و علاقمندان تا 18 اسفند ماه صبح ها از ساعت 9:30 الی 12 وعصرها از ساعت 16 الی 20 می‌توانند ازجشنواره شمع ،سفره‌های هفت سین و شیرینی خانگی بازدید کنند.مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم فرصت نیکوکاری را یکی از نعمات خداوند عنوان کرد و گفت: کمک به نیازمندان جامعه بزرگترین امتحان است که بانوان خیر و نیکوکار کشورمان از این امتحان همیشه سربلند بیرون آمده‌اند.وی خدمت به مردم را بالاترین فضیلت دانست واظهار داشت: حیات طیبه و لقای پروردگار، هر دو، با ایمان و عمل صالح به دست می‌آید.

فقر

   روزی یک مرد ثروتمند پسر بچه کوچکش را به ده برد تا به او نشان دهد مردمی که در آنجا زندگی می کنند، چقدر  فقیر هستند. آن دو یک شبانه روز در خانه محقر یک روستایی مهمان بودند.

در راه بازگشت و در پایان سفر، مرد از پسرش پرسید:نظرت در مورد مسافرتمان چه بود؟

پسر پاسخ داد: عالی بود پدر !

پدر پرسید: آیا به زندگی آنان توجه کردی ؟

پسر پاسخ داد: بله پدر !

و پدر پرسید: چه چیزی از این سفر یاد گرفتی؟

پسر کمی اندیشید و بعد به آرامی گفت:فهمیدم که ما در خانه یک سگ داریم و آنها چهار تا. ما در حیاتمان یک

فواره داریم و آنها رودخانه ای دارند که نهایت ندارد.ما در حیاتمان فانوس های تزیینی داریم و آنها ستارگان را دارند.

حیات ما به دیوارهایش محدود می شود اما باغ آنها بی انتهاست !

با شنیدن حرف های پسر، زبان مرد بند آمده بود. بعد پسر بچه اضافه کرد:

متشکرم پدر،تو به من نشان دادی که ما چقدر فقیر هستیم ! 

سالمندان به روایت تصویر

سالمندان به روایت تصویر

کمک مددیاران به آقای علییاری که از کودکی فلج بوده     سالمندان اراک در خانه جدید کنار خانم روانشناس وپرستار شان      آفای عزیزی تنها در منزل نو

سارقان درون

" از سارقان و جانیان نترسید. خطرهای بیرونی، خطرهای ناچیزند. باید از خودمان بترسیم. غرض ورزی ها سارقان واقعی و خباثت ها جانیان واقعی اند. خطرهای بزرگ در اندرون ما هستند. چرا باید از چیزهایی که سر و کیف مان را تهدید می کنند، بترسیم؟ بگذارید به جایش به چیزهایی که وجدان مان را تهدید می کنند، بیندیشیم "

ویکتور هوگو

حکایت

کشیش گفت:
بگذار حکایت کوتاهی از یک گاو و یک خوک برایت نقل کنم.

خوک روزی به گاو گفت: مردم از طبیعت آرام و چشمان حزن انگیز تو به نیکی سخن می گویند و تصور می کنند تو خیلی بخشنده هستی. زیرا هر روز برایشان شیر و سرشیر می دهی.

اما در مورد من چی؟ من همه چیز خودم را به آنها می دهم از گوشت ران گرفته تا سینه ام را. حتی از موی بدن من برس کفش و ماهوت پاک کن درست می کنند. با وجود این کسی از من خوشش نمی آید. علتش چیست؟

می دانی جواب گاو چه بود؟

جوابش این بود:
شاید علتش این باشد که
"هر چه من می دهم در زمان حیاتم می دهم"

30قانون موفقییت


1.قانون خوش بینی
نحوه ی تفسیر و توجیه تجربیاتتان ، تفکرات و احساسات شما را شکل می دهد .
اگر عادت کنید در هر موقعیتی به دنبال یافتن نقاط مثبت باشید موفق خواهید شد که یک نگرش فکری مثبت را برای خود پایه ریزی کنید و سرانجام هیچ چیز نمی تواند سد راهتان شود.

 

ادامه مطلب ...

بی سرپرست

جمعیت حمایت کودکان بی سرپرست در سال ۱۳۴۵ به ریاست عالیه فرح پهلوی بنیان شد این جمعیت سرپرستی و آموزش و پرورش کودکانی را بر عهده دارد که سرپرست ندارند ویا سرپرست در خور و مناسب برای پرورش کودک نیست. سازمان این جمعیت دارای سه بخش شورای عالی، هیات مدیره و بازرسی است.[۱]

در آغاز کار این جمعیت شرایط کودکانی که مادران آنها در قلعه شهرنو زندگی می کردند و در خطر سقوط اخلاقی بودند رسیدگی ویژه کرد و آن را بررسی نمود. تا سال ۱۳۵۷ نزدیک به دویست کودک دختر و پسر، سه تا ده ساله، از کودکان قلعه جمع آوری شده و در سه خانه در خیابان فروردین، خیابان حقوقی و خیابان البرز نگاهداری می شدند. برای این کودکان، جمعیت شناسنامه گرفت و آنانی که از هفت سال به بالا داشتند در دبستان‌های نزدیک به خانه هایشان نام نویسی شدند.

مدد کاران اجتماعی، آموزگاران ویژه کودکان بی سرپرست پیوسته در کنار کودکان آموزش، سلامت و بهداشت این کودکان و خوراک و پوشاک آنها در کنترل داشتند.

از شمار دویست کودک در سرپرستی جمعیت، پسران در آموزشگاه حرفهایی خیریه در فراگرفتن حروفچینی، درودگری، و تعمیر خودرو و دیگر حرفه‌ها پرداختند . دختران خیاطی، آشپزی، منشی گری و دیگر رشته‌ها را آموختند.

در برنامه جمعیت رفاه کودکان بی سرپرست هدف اصلی، برنامه‌های رفاه کودکان و نگهداری آنها در خانواده است. کوشش شد که در گام نخست از همکاری خویشاوندان و نزدیکان کودکان برای نگهداری آنها استفاده شود و سپس خانواده‌های داوطلب مورد استفاده قرار گیرند و در آخرین مرحله سازمان‌های شبانه‌روزی شکل کانون خانوادگی پیدا کنند و از طریق تبدیل پرورشگاهها وشیرخوارگاه‌های موجود به کانون‌های شبه خانواده، کودکان بی‌سرپرست نگهداری شوند .مثل خانه دختران رضوان   و پسران ثامن اراک

طی برنامه عمرانی چهارم ۱۵۰ مددکار متخصص در امور کودکان بی سرپرست جهت جا دادن این گونه کودکان در خانواده یا پرورشگاه و سرپرستی آنان و ۳۰۰ مربی کودک جهت خدمت در خانه‌های کودک تربیت شدند، همچنین ده پروژه نمونه جهت نگهداری از اطفال بی‌سرپرست اجرا گردید.