خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

آلزایمربایدجزء بیماری خاص شود

رئیس انجمن آلزایمر؛
قرار گرفتن بیماری آلزایمر و دمانس جز بیماریهای خاص از برنامه های انجمن آلزایمر است.

معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهم ترین برنامه های ما ، که انجمن آلزایمر پیگیر این موضوع هستند این است که آلزایمر جز بیماری های خاص قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه درصد بالایی از افراد سالمند تقریبا 25 درصد به آلزایمر دچار خواهند شد باید بیماری آلزایمر و  دمانس جز بیماری های خاص بشمار رود.

وی در ادامه توضیح داد: این جمعیت در حال افزایش و ورود به خیل عظیمی از جمعیت سالمند در چند دهه دیگر و درگیری سالمندان به این بیماری مشکلات فراوانی را ببار خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری های انجمن در جهت قرار گیری بیماری آلزایمر به بیماری های خاص به وزارت بهداشت کمیسیون بهداشت در مجلس به عنوان یک لایحه و طرح اجرایی بی نتیجه مانده است.

رئیس انجمن آلزایمر گفت: اجرایی شدن طرحی که بیماری آلزایمر را جز بیمار های خاص نام ببرند از بعد اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی نتیجه خواهد داد./ع2

داستان ...

در زمان ساسانیان مردی در تیسفون زندگی میکرد که بسیار میهمان نواز بود و شغلش آب فروشی بود.
روزی بهرام پنجم شاهنشاه ایران (ساسانی) با لباسی مبدل به در خانه ی این مرد میرود و می گوید که از راه دوری آمده و دو روز جا می خواهد .
آن مرد بهرام را با شادی می پذیرد و می گوید بمان تا بروم و پول در بیاورم....


مرد میرود و تا میتواند آب میفروشد و سپس با میوه و خوراک نزد بهرام باز میگردد.
بهرام به میهمان نوازی مرد اطمینان پیدا میکند ولی می خواهد آن مرد را بیشتر امتحان کند.
بنا بر این تا قبل از آمد مرد به دربار رجوع می کند و می گوید دستور دهید که هیچ کس حق ندارد از این مرد در سطح شهر آب بخرد.

فردای آن روز مرد آب فروش به بهرام میگوید که بمان تا بروم و قدری پول در بیاورم.
مرد آب فروش هرچه در بازار گشت هیچ کس از او آب نخرید.
در آخر مرد آب فروش که دید نمیتواند برای میهمان خویش آب تهیه کند مشک آبش را فروخت و میوه و خوراک نزد بهرام برد.

بهرام او را گفت. تو چگونه پول در آوردی .
مگر نگفتی که کسی از تو آب نخرید.
مرد گفت : مشک آب خویش را فروختم.  

ادامه مطلب ...

پیرعاقل

پیر عاقل

پیرمردی 92 ساله که سر و وضع مرتبی داشت در حال انتقال به خانه سالمندان بود. همسر 70 ساله‌اش به تازگی درگذشته بود و او مجبور بود خانه اش را ترک کند.
 
ادامه مطلب ...

کلنگ زنی شهرک معلولین

حضور مسئولان استانی، اعضای جامعه و شبکه معلولان استان مرکزی

آغاز مراسم کلنگ زنی

معلولین درمجلس

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت در مجلس

ggggg-1.jpg

نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت توسط فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

   ادامه مطلب ...

تمرینات گرم کننده سالمندان

تمرینات گرم کننده برای سالمند


تمرینات گرم کننده برای سالمندتمرینات سادهٔ کششی هستند که با انجام آن بدن شما برای انجام سایر تمرینات آماده می شود. به خصوص قبل ازانجام تمرینات انعطاف پذیری و تمرینات قدرتی باید حتماً حرکات گرم کننده را انجام دهید.
قبل از انجام هر حرکت یک نفس عمیق بکشید.
۱- بایستید و دست ها را روی شانه بگذارید. در حالی که به روبرو نگاه می کنید، شانه ها را به سمت عقب بکشید. از یک تا شش بشمارید. به حالت اول برگردید.
۲- بایستید دست ها را روی شانه بگذارید. در حالی که به روبرو نگاه می کنید، شانه ها را به سمت جلو بکشید از یک تا شش بشمارید. به حالت اول برگردید. 
 
ادامه مطلب ...

ورزش کلید سلامت سالمندان

ورزش، کلید سلامت سالمندان


ورزش، کلید سلامت سالمندانتلاش های وزارت بهداشت آمریکا برای تشویق و ترغیب مردم به ورزش در این ماه ها به اوج خود رسیده است. افزایش چاقی و شیوع بیماری هایی نظیر دیابت، هیپرتانسیون و بیماری های عروق کرونر که از کم تحرکی و مصرف غذاهای پرکالری ناشی می شود، باعث شده تا توجه به ورزش و اثرات سودبخش آن بر سلامتی به ویژه در سالمندان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 
با نگاه به تحقیقاتی که نشان می دهند ۱۸ درصد از بیماری های قلبی، ۲۲ درصد از سرطان ها و ۵/۱۹درصد از مرگ ومیرها در دهه سوم زندگی در ایالات متحده به دلیل نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب بروز می کنند و مقایسه سلامت افرادی که دقایقی از روز را به پیاده روی می گذرانند و خود را با نرمش های سبک و ملایم سرگرم می کنند، می توان به تاثیرات شگرف ورزش بر سلامت جسم و جان افراد سالمند پی برد. نتایج بیش از ۴۰ تحقیق حاکی از آن است که انجام ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری، راه رفتن آهسته و ایروبیک به میزان ۱۲۰ دقیقه در هفته (۳ روز به مدت ۴۰ دقیقه) می تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد از بروز دیابت نوع ۲ و ۵۰ درصد از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری کند و تا حد زیادی میزان ابتلا به آرتروز را کاهش دهد. 
اثربخشی ورزش بر سلامت روحی افراد میانسال نیز ثابت شده است. سالمندانی که روزانه نیم ساعت در هوای آزاد پیاده روی می کنند یا حتی مقداری از وقت خود را به باغبانی می گذرانند، نسبت به همسالان خود از روحیه شاداب تری برخوردارند، ضمن اینکه بیماری هایی مثل افسردگی، احساس ناتوانی و بی لیاقتی در انجام کارها و آلزایمر در آنها کمتر از سایرین دیده می شود. 
بهاره مهرنژاد
منبع : روزنامه شرق

ورزش سالمندی

ورزش سالمندی


ورزش سالمندیدلیل کاهش قدرت عضلانی با افزایش سن، ورزش نکردن است، نه خود افزایش سن. دانشمندان معتقدند، زنان سالمند نیز همانند جوانان می‌توانند قدرت ماهیچه‌ای خود را افزایش دهند ولی با این حال ضعیف هستند و همین ضعف شرایط را برای زمین خوردن آنها فراهم می‌کند.
پزشکان اعلام کردند قدرت ماهیچه‌ها با بالارفتن سن کاهش نمی‌یابد بلکه دلیل کاهش آن متوقف کردن حرکات ورزشی است. با این حال زنان سالمند نمی‌توانند قدرت خود را افزایش دهند و در حالی که قدرت عضلانی آنها حتی پس از ورزش ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، قدرت زنان جوان پس از ورزش با افزایش ۵۰درصدی روبه‌رو است. زمین خوردن از جمله حوادثی است که برای ۴۰درصد از افراد بالای ۶۰ساله معمولا پیش می‌آید و دلیل آن نیز ضعف عضلانی و نداشتن تعادل است.
منبع : روزنامه کارگزاران

آصفری درمچلس دردفاع از معلولان

صفری در نطق میان دستور؛
سه‌شنبه ساعت ۱۳:۳۳
حقوق 40 هزار تومانی معلولان پاسخگوی نیازهای اقتصادی آنان نیست
حقوق 40 هزار تومانی معلولان پاسخگوی نیازهای اقتصادی آنان نیست
سرویس: صحن
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشکل کمبود حقوق معلولان رسیدگی کند به دلیل اینکه حقوق 40 الی 50 هزار تومانی فعلی معلولان جوابگوی مشکلات معیشتی این قشر نیست.

 

ادامه مطلب ...