خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

روزجهانی سالمند

روز جهانی سالمندان-2

روز جهانی سالمندان"و خدای تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و بر پدر و مادر نیکویی کنید، اگر یکی از آنان یا هر دو به سنین کهولت و سالخوردگی رسیدند، زینهار کلمه ای که رنجیده خاطر شوند، نگویید و کمترین آزار به آنان نرسانید و با آنها با اکرام و احترام سخن بگوئید. " سوره اسرا آیه ٢۳
روز نهم مهرماه، در هر سال به عنوان روز سالمندان نامگذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود.

روز جهانی سالمندان

روز جهانی سالمندان-2

  ادامه مطلب ...

روزجهانی آلزایمردراراک

تست رایگان آلزایمر ازافراد بالای 40 سال


بمناسبت روزجهانی ازتاریخ 30 شهریور93


درانجمن آلزایمر استان مرکزی تا 9 مهر روزجهانی سالمند هرروز 


واز9مهر به بعد سه شنبه ها  هرهفته


ازساعت 8صبح الی 14 


آدرس : اراک شهرک گردو بعدازبیمارستان -میدان کوهنورد جنب دانشگاه بهزیستی 

    ادامه مطلب ...

روزچهانی آلزایمر

آلزایمر چیست؟

آلزایمر، بارزترین نوع زوال عقل (دمانس) است که با اختلال در عملکرد مغز، توانایی ذهنی فرد را کاهش می دهد و با از بین رفتن تدریجی سلول ها، باعث کوچک شدن مغز شده و لکه هایی به نام «پلاک های پیری» به جای آن می نشاند. همچنین وجود کلاف های ظریف مارپیچی شکل در سلول های مغزی -که باعث از بین رفتن سلول های سالم می شود- نیز از دیگر علایم این بیماری است.

  ادامه مطلب ...

ارایه خدمات رایگان به سالمندان

ارائه خدمات رایگان به سالمندان در منزل/ تماس با شماره ۸۸۳۱۰۶۸۸

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک از ارائه خدمات رایگان به سالمندان در منزل خبر داد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند با تماس با شماره 88310688 با ارائه آدرس به تیم پزشکی کهریزک از این خدمات استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: ارائه خدمات رایگان به سالمندان در منزل/ تماس با شماره ۸۸۳۱۰۶۸۸

  ادامه مطلب ...

روش جدیدتشخیص آلزایمر

روش جدید تشخیص زودهنگام آلزایمر چیست؟

دانش > پزشکی - دانشمندان انگلیسی معتقدند با بررسی میزان چروکیدگی مغز و حجم مایع مغزی نخاع می‌توان آلزایمر را سال‌ها قبل از بروز علائم بالینی آن تشخیص داد و با درمان‌های مناسب، از زوال عقل جلوگیری کرد.

  ادامه مطلب ...

راهکارآنلاین تشخیص آلزایمر

راهکار آنلاین برای تشخیص آلزایمر

جامعه > سلامت - بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن اخیرا منتشر شده می توان با انجام تست آن لاین تا حدی بروز آلزایمر را تشخیص داد.

  ادامه مطلب ...

تست آلزامر

تست آلزایمر برای همه افراد بالای شصت سال لازم است

جامعه > سلامت - به نظر می رسد محققان برای درمان زودهنگام آلزایمر به نتایج خوبی رسیده باشند.
 
ادامه مطلب ...

انجمن آلزایمرایران

انجمن آلزایمر ایران، نهادی برای بهبود کیفیت زندگی بیمار

انجمن آلزایمر ایران، اولین تشکل غیردولتی آموزشی، درمانی، مراقبتی و توانبخشی بیماران مبتلا به آلزایمر در کشور است که در سال 80 توسط جمعی از افراد نیکوکار تاسیس شده و ثبت رسیده است. از اهداف مهم انجمن، ارتقاء کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آلزایمر و خانواده های آنان و همچنین ارتقاء میزان آگاهی و دانش عموم مردم نسبت به این بیماری به ویژه اصول پیشگیری از بروز و شدت بیماری می باشد.
مینا جهانگیری، مدیر آموزش و پژوهش انجمن آلزایمر ایران، بخش آموزش انجمن را به چند قسمت تقسیم می کند و فعالیت های هرکدام را این طور توضیح می دهد:
اولین بخش، آموزش همگانی است؛ برای این که کیفیت زندگی بیمار مبتلا به آلزایمر بهبود پیدا کند ناگزیر از این هستیم که جامعه نسبت به بیماری آشنایی پیدا کند. مردم جامعه باید بدانند که چطور می شود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و یا آن را به تعویق انداخت. در این قسمت با هماهنگی با خانه های سلامت و فرهنگسراها، جلساتی با حضور کارشناسان به منظور آموزش همگانی برگزار می شود.
دومین قسمت مربوط به آموزش خانواده هاست. خانواده هایی که به نوعی با این بیماری مرتبط هستند در قالب گروههای هشت تا ده نفره تقسیم شده و جلسات آموزشی برای آنها برگزار می شود. 
از آنجا که مراقبین بیماران هم در معرض آسیب های جدی هستند این بخش برای انجمن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
قسمت سوم آموزش مراقبین حرفه ای است. متاسفانه هنوز هیچ متولی خاصی برای خدمات رسانی به سالمندان در کشور وجود ندارد. با هماهنگی با بهزیستی توانسته ایم توافق اولیه ای را در مورد برگزاری دوره های پودمانی به منظور آموزش مراقبین حرفه ای کسب کنیم که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
بخش دیگر، آموزش کودکان و نوجوانان است. به این دلیل که عواملی که موجب دمانس و در نهایت آلزایمر در سنین بالا می شود، ممکن است ریشه در کودکی داشته باشد، با کمک وزارت آموزش و پرورش علاقه مند به آموزش کودکان و نوجوانان هستیم.

بخش آموزشی توانبخشی هم که مربوط به خود بیماران است. انجمن تلاش دارد در این بخش در قالب برنامه های گروهی و تیمی به بیماران خدمات ارائه کند و کیفیت زندگی این بیماران را بهبود بخشد. 
انجمن در بخش علمی و پژوهشی هم فعالیت هایی از جمله برگزاری همایش و همکاری در پروژه های مشترک تحقیقاتی دارد. بطور مثال همایش علمی انجمن آلزایمر در 14 و 15 مهرماه امسال با
همکاری دپارتمان حافظه و بیمارستان روزبه این همایش برگزار می شود و متخصصین هست مغز و اعصاب، اعصاب و روان، داخلی، رادیولوژیست و پزشکان عمومی و کارشناسان پرستاری و فیزیوتراپی و ...می توانند با امتیاز بازآموزی در این همایش شرکت کنند. 
یکی از بخش های آموزش مهم انجمن، مبحث پیشگیری است. در این بخش برنامه هایی با هدف حفظ توانمندی ها و استمرار فعالیت میانسالان بالای پنجاه سال ترتیب داده شده از جمله: کلاس های ورزش و زبان و گروه های تفریحی، چکاپ پزشکی و تست حافظه و ... 

مراقبین آلزایمر

مراقبین بیمار مبتلا به آلزایمر، قربانیان بزرگ
مراقبت کردن از یک فرد مبتلا به این بیماری بسیار سخت است تا جایی که شاید بتوان گفت مشکلات مراقبین بیماران مبتلا به آلزایمر از خود بیمار بیشتر و عذاب آورتر خواهد بود.
برای مراقبت بهتر از بیمار مبتلا در درجه اول باید مراقب از خود مواظبت کند و علائم فشارهای عصبی بر خود و بیمار را شناسایی کرده و راهکارهای برای تقلیل آنها پیدا کند. 

  ادامه مطلب ...

آلزایمربایدجزء بیماری خاص شود

ایسکانیوز ـ بیماری آلزایمر با سه ویژگی اصلی کاهش تدریجی در توان شناختی، رفتاری و عملکردی شناخته می‌شود. به سبب فرآیند بیماری‌زایی، این بیماران با مشکلات عدیده رفتاری و روانی- اجتماعی روبرو هستند. این بیماری نه تنها مددجو بلکه خانواده آمریکا آنان را نیز به شدت متاثر می‌سازد. گفته شده سازگاری با این بیماری به یک برنامه روزانه نیازمند است. فرحناز محمدی، عضو هیات علمی و دانشجوی دکترای پرستاری در همایش آلزایمر به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر چه داروهای فراوانی برای درمان، در دسترس و یا در حال تحقیق و تولید است ولیکن درمان های دارویی موجود به طور ویژه در کنترل علایم بیماری موفق بوده‌اند. وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده‌اند اتخاذ رویکرد مناسب در تدبیر همه جانبه بیماری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. یافته‌های مبتنی بر مطالعات موید این حقیقت هستند که تدابیر غیردارویی در کنترل علایم و مشکلات و ارتقای کیفیت زندگی بیماران و مراقبان آنان موثرند. مبانی نظری این مداخلات درمانی بر سه نظریه استوار است: مدل مبتنی بر تامین نیازهای مددجو، مدل یادگیری رفتار، مدل محیطی کنترل آستانه استرس. محمدی تصریح کرد: از درمان‌های معمول غیردارویی گوناگون موجود که بر اساس مدل‌های فوق قابل استناد هستند، می‌توان به هنر درمانی، آرام‌سازی، ماساژ درمانی، رفتار درمانی، محیط درمانی و موسیقی درمانی اشاره داشت. وی تاکید کرد: لحاظ نمودن خانواده و مراقبان بیمار در تیم درمانی به عنوان مهمترین منابع اطلاع‌رسانی و کنترل پیشرفت درمان و علایم بیماری آموزش و حمایت آنان از اهم امور تدبیر بیماری محسوب می‌شود