خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

روش جدیدتشخیص آلزایمر

روش جدید تشخیص زودهنگام آلزایمر چیست؟

دانش > پزشکی - دانشمندان انگلیسی معتقدند با بررسی میزان چروکیدگی مغز و حجم مایع مغزی نخاع می‌توان آلزایمر را سال‌ها قبل از بروز علائم بالینی آن تشخیص داد و با درمان‌های مناسب، از زوال عقل جلوگیری کرد.

  

به گزارش ایسنا، پژوهشگران انگلیسی معتقدند با انجام همزمان تصویربرداری مغزی و نمونه‌گیری از مایع نخاعی (Lumber Puncture) می‌توان علائم زوال عقل یا آلزایمر را خیلی زودتر از ظاهر شدن این بیماری تشخیص داد. با استفاده از این روش، پزشکان خواهند توانست بیماری را به طور کامل متوقف کرده یا روند پیشرفت آن را آهسته کنند.

درحال حاضر تنها در انگلیس بیش از 800هزار نفر مبتلا به آلزایمر زندگی می‌کنند. از این رو پژوهشگران به دنبال راهی برای درمان یا کند کردن روند پیشرفت بیماری هستند. اگرچه داروها و اسکن‌های زیادی نامزد استفاده در درمان و یا کنترل آلزایمر هستند، اما به علت تشخیص بیماری در مراحل پیشرفته، پزشکان قادر به بررسی عملکرد داروها نیستند.

دکتر جاناتان اسکات و همکارانش از مرکز تحقیقات نورولوژی دانشگاه لندن، بر این باورند که می‌توان علائم آزایمر را سال‌ها قبل از بروز علائم بالینی آن تشخیص داد.

این پژوهشگران دو فاکتور مهم را در تحقیقات خود مورد مطالعه قرار داده‌اند؛ یکی میزان چروکیدگی مغز و کاهش پروتئین آمیلوئید و دیگری، بررسی CSF است که مایع مغز نخاع را در برمی‌گیرد. آنها معتقدند که در آلزایمر، حجم مغز کم شده و تولید آمیلوئید در مغز از حالت نرمال خود خارج می شود که در نتیجه به کاهش میزان این ماده در مایع نخاع منجر می‌شود.

گروه تحقیقاتی برای تایید ایده خود، 105 داوطلب سالم را بررسی کردند و با نمونه‌گیری از مایع نخاعی، میزان آمیلوئید موجود در CSF را بررسی کردند. علاوه بر آن، میزان چروکیدگی مغز این افراد نیز با استفاده از ام.آر.ای مشخص شد.

نتایج تحقیقات نشان داد افرادی که سطح آمیلوئید آنها 38 درصد کاهش یافته، دو برابر سریع‌تر از سایر افراد دچار چروکیدگی مغز می شوند و احتمال دارا بودن ژن APOE4 و سطح بالای پروتئین‌های موثر در آلزایمر در این افراد 5 برابر سایرین است.
50

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد