خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

نیکوکاری

على (ع) مى‏فرماید: 

« الصدق یهدى الى‏ البر، 

و البر یهدى الى الجنة»

راستگویى دعوت به نیکوکارى مى‏کند، 

و نیکوکارى دعوت به بهشت".

عکس هفته

عکس هفته 


کتابخوانی درمراکزشبانه روزی


 

 


معلول

به نام خدا

معلول  کیست؟

طبق آمار سازمان ملل، بیش از نیم میلیارد نفر از انسانها به دلیل ابتلا به نارساییهای جسمی، ذهنی یا حسی، معلول به شمار می آیند. افراد معلول یک دهم جمعیت بسیاری از کشورها را تشکیل می دهند. اکثر معلولان جهان با مشکلات فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبه رو می باشند.

12-az555555555ar

 

ادامه مطلب ...

12 آذرروزمعلولین


12آذر روزجهانی معلولین را بانگاه ویژه به معلولین گرامی بداریم ؟

        

        

شبکه معلولین استان مرکزی  

سالمندان اراک

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد

برگزاری مراسم بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور کلیه مددجویان اعصاب و روان و سالمندان آلزایمری در مرکز طلوع و شایستگان

زیتون

علاوه بر خصوصیات مثبتی که از روغن زیتون به عنوان یک روغن سالم و مفید می‌شناسیم، کاربردهای دیگری نیز برای آن وجود دارد. در این مطلب به برخی کاربردهای جالب این روغن اشاره شده که شما را به مطالعه این خصوصیات کاربردی دعوت می کنیم.

جلا دهنده مبلمان

7-extraordinary-uses-for-olive-oil-salemzi

بازگرداندن درخشش مبلمان چوبی با این روش که گفته می شود امکان پذیر است. دو سوم یک بطری خالی شیشه پاک کن را روغن زیتون و یک سوم آن را آب لیمو یا سرکه سفید بریزید. بطری را تکان دهید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس بر روی مبلمان مقداری که مورد نیاز است، بپاشید و با دستمال نخی نرم یا دستمال کاغذی آن را پاک کنید. اگر عجله دارید و می خواهید سریعتر نتیجه بگیرید، روغن زیتون را مستقیماً به دستمال بمالید و بر روی سطح مورد نظر بکشید.

حالت دهنده مو


آیا دارای موهایی خشک و شکننده هستید و از این موضوع رنج می برید؟ با انجام این کار می توانید موهایی نرم داشته باشید. نصف فنجان روغن زیتون راحرارت دهید (توجه کنید که نجوشد)، سپس آرام آن را بر روی موهای خود بمالید. بعد از آن موهای خود را با پاکت فریزر پوشانده، و در یک حوله بپیچید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه در همین حالت بمانند و سپس آن را توسط شامپو خوب شستشو دهید.

از بین بردن آکنه

شاید استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن آکنه کمی عجیب به نظر آید، با این حال، بسیاری از مردم تایید می کنند که این روش نتیجه می دهد. چهار قاشق غذاخوری نمک را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و سپس با نوک انگشتان آن را روی پوست صورت خود بمالید. بعد از مدت یک یا دو دقیقه آن را با آب گرم و صابون شستشو دهید. به مدت یک هفته، هر روز این کار را تکرار کنید سپس آن را به دو تا سه بار در هفته کاهش دهید. بعد از آن باید تغییرات قابل توجهی را در صورت خود مشاهده کنید. دلیل این است که نمک نقش پاک کننده منافذ و لایه بردار را بازی می کند و روغن زیتون، رطوبت طبیعی پوست را به آن برمی گرداند.

جایگزین مناسب برای کرم اصلاح

7-extraordinary-uses-for-olive-oil-salemzi

اگر کرم اصلاح شما تمام شده است، وقت خود را برای اینکه از صابون به جای آن استفاده کنید و پوست خود را خراش بیاندازید، هدر ندهید. روغن زیتون می تواند جایگزین مناسبی برای کرم اصلاح باشد. روغن زیتون نه تنها به روان حرکت کردن تیغ بر روی پوست شما کمک می کند بلکه به پوست شما طراوت نیز می بخشد. مطمئن باشید بعد از یک بار استفاده از این روغن، دیگر کرم اصلاح را کنار خواهید گذاشت.

تمیزکننده دستهای آغشته به روغن صنعتی

7-extraordinary-uses-for-olive-oil-salemzi

برای از بین بردن روغن ماشین یا رنگ از دستان خود، یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری نمک و یا شکر را روی کف دستان خود بریزید و خوب به هم بمالید. به خوبی بین انگشتان را نیز مالش دهید. سپس آن ها را با آب و صابون بشویید. این روش نه تنها دستانتان را تمیزتر خواهد کرد، بلکه باعث نرمی بیشتر آن ها نیز می شود.

تمیز کردن مو از رنگ های ساختمانی


آیا تا به حال به هنگام رنگ کردن ساختمان، مقداری رنگ نیز به موهای شما چسبیده است؟ می توانید در این صورت با به کار بردن یک پنبه آغشته به روغن زیتون و مالیدن آن به موهای خود، رنگ ها را به راحتی پاک کنید. این روش برای پاک کردن ریمل هم کاربرد دارد. ولی باید بدانید بعد از پاک کردن ریمل باید حتما چشمان خود را با دستمال خشک کنید.

ترمیم کردن دستکش های قدیمی بیس بال

7-extraordinary-uses-for-olive-oil-salemzi

اگر چرم دستکش های بیس بال قدیمی و مورد علاقه تان دچار ساییدگی، پارگی و ترک خوردگی شده اند، با مالیدن مقداری روغن زیتون به آن ها می توانید شانس دوباره ای به آن ها بدهید. روغن زیتون را فقط روی قسمتهای ترک خورده بکشید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی آن ها باقی بماند. سپس با دستمال آن ها را خشک کرده و حدود یک روز از آنها استفاده نکنید. البته این راه، به مانند یک وِرد جادوگری باعث بهبود بازی شما نمی شود اما حداقل مطمئنید که مشکل ربطی به دستکش های فرسوده تان نداشته است.

ورزش ومغز

دائما در رسانه ها فواید ورزش و تمرینات بدنی به گوش شما می رسد و همه ورزش را برای تضمین سلامتی به یکدیگر سفارش می کنند. اما تحقیقات به تازگی نشان داده که ورزش و فعالیت بدنی، علاوه بر بهبود سلامتی جسمانی، می تواند به سلامت مغز نیز کمک شایانی کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این دسته از فواید آشنا کنیم.

۱- سرعت رشد مغز بهبود می یابد.

6-ways-exercise-makes-your-brain-better-salemzi

  ادامه مطلب ...

سخن سردبیرسالم زی

سخن سردبیر
امروز، ۹ ماه از آغاز به کار نشریه اینترنتی سالم زی گذشته است. ایده سالم زی با هدف ورود به عرصه اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی در محیط اینترنت ایجاد شد؛ و بازخوردهای دریافتی، در این ۹ ماه، ما را به ادامه کار بسیار امیدوار کرده است.

  ادامه مطلب ...

خواب

خواب یکی از ارکان اساسی حیات بشر است. بازه ای که نزدیک به سی درصد از عمر ما در آن سپری می شود و اغلب انسان ها به سبب اینکه خواب را یک عمل غیر ارادی تلقی می کنند، آن را کم اهمیت می شمارند. این موضوع سبب می شود تا کم خوابی یا بی خوابی در زندگی روزمره آنها تاثیر منفی بگذارد.

به یاد داشته باشید برای اینکه سالم بمانید و بتوانید راندمان خوبی داشته باشید به خواب خوبی نیاز دارید. در صورتی که شما با خوابتان مشکل دارید، می توانید با رعایت این نکات خواب بهتری داشته باشید.

get-better-slee-salemzi-8084159.jpeg

  ادامه مطلب ...