خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

پیری

"میشود پیر بود اماسرزنده"

مهم نیست چند سال دارید کافی است از همین لحظه بیشتر مراقب سلامتی خودتان باشید تا در سال های بعد، از زندگی سالم تر وبا نشاط تری  برخوردار باشید.پیری به معنای بازنشستگی ،پدر یا مادر بزرگ شدن یارسیدن به یک سن خاص  سالمندی نیست بلکه پیری یک فرایند مادام العمر است.افرادی  که شانس رسیدن به سن سالمندی را می یابند،،کسانی هستند که با موفقیت مراحل مختلف زندگی راپشت سر گذاشته اند.پیری موفق، متضمن چندین عامل است که اکثر آنها تحت کنترل شما قرار داردیعنی نوع نگرش شما به مقوله پیری ،فعالیت ها ،مراقبتهای بهداشتی وروابط بین فردی.

  

اگرچه جسم شما پیر میشود اما ذهن شما،تا هر زمان که اراده کنید جوان خواهد ماند.اگر امید به داشتن عمری طولانی،سرشار از شادابی ،خوش طبعی وروابط اجتماعی محکم باشید آن هنگام است که این طرح ذهنی تامدت زیادی آینده شما را رقم خواهد زد.شوخ طبعی وقدرت کنار آمدن بامشکلات وتغییرات به شما کمک می کند از پس هر مشکلی بر آیید.

"چگونه سالم پیر شویم"

سلامت روان در سالمندی بستگی به چگونگی مواجهه با تغییرات بدن در این دوران دارد.این بدان معنا نیست که افراد مسن هیچ بیماری  یا مشکلی را تجربه نمی کنند بلکه منظور آن است که کنترل ودرمان به موقع علایم وبیماریها منجر به افزایش کیفیت زندگی خواهد شد.بیماری های روانشناختی  به گروهی از حالات روانی اطلاق می گردد که  باعث اختلال در  تفکر ،رفتار واحساس فرد وکاهش سازگاری او با تغییرات واسترس های زندگی می شود.بیماری های ذهنی و روانی، هر فرد با هرسن و با هر موقعیت اجتماعی را می تواند در گیر کند.

کلید اصلی سلامت روان در سالمندان سلامت جسم در این افراد است.سلامت جسم وروان در سالمندان یک رابطه دوسویه است.افراد با مشکلات وبیماری های جسمی مثل دیابت وبیماری قلبی وفشارخون وآرتروز........در معرض اختلالات روانپزشکی بیشتری می باشند وهمچنین در افراد مبتلا به افسردگی واضطراب احتمال ابتلا به مشکلات طبی بیشتر می باشد.جای تعجب نیست که سالمندان با مشکلات اضطراب وافسردگی وقت وهزینه بیشتری را صرف مراقبت های طبی و مراجعه به کلینیک های تخصصی درمانی بیماری های جسمی ،می کنند .

باور غلط ورایج در عامه مردم این است، که یک سری از علایم اختلال در سلامت روان مثل اختلال تمرکز،تحریک پذیری،خلق افسرده ،کاهش انرژی واضطراب به دلیل سالمندی است. لازم به ذکر است که فرایند پیری سالم وپویا ،شامل تغییر ناگهانی شخصیت افراد و از دست دادن هوش یاحافظه و.... نمی باشد.در صورت وجود چنین علایمی، باید به متخصصین روانپزشکی مراجعه نمود.

عوامل زیر می تواند باعث اختلال در سلامت روان گردد:

·         اضطراب وافسردگی

·         عدم تغذیه مناسب

·         مصرف دخانیات والکل

·         برخی از داروهای مورد استفاده به علت مشکلات جسمی در سالمندان

·         تداخل داروهای تجویز شده توسط پزشک های متعدد(بدلیل عدم اطلاع پزشکان از داروهای تجویز شده توسط بقیه همکاران)

·         عدم فعالیت وتحرک کافی

·         استرس وناراحتی ناشی از مرگ عزیزان وتنهایی ناشی از آن

·         بیماری های جسمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد