خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

پیرعاقل

پیرمردی 92 ساله که سر و وضع مرتبی داشت در حال انتقال به خانه سالمندان بود. همسر 70 ساله‌اش به تازگی درگذشته بود و او مجبور بود خانه اش را ترک کند.

پس از چند ساعت انتظار در سرسرای خانه سالمندان، به او گفته شد که اتاقش حاضر است. پیرمرد لبخندی بر لب آورد، همینطور که عصا زنان به طرف آسانسور می‌رفت، به او توضیح دادم که اتاقش خیلی کوچک است و به جای پرده، روی پنجره‌هایش کاغذ چسبانده شده است

پیرمرد درست مثل بچه‌ای که اسباب‌بازی تازه‌ای به او داده باشند با شوق و اشتیاق فراوان گفت: «خیلی دوستش دارم

به او گفتم: ولی شما هنوز اتاقتان را ندیده‌اید! چند لحظه صبر کنید الآن می رسیم

او گفت: به دیدن و ندیدن ربطی ندارد. «شادی» چیزی است که من از پیش انتخاب کرده‌ام. این که من اتاق را دوست داشته باشم یا نداشته باشم به مبلمان و دکور و... بستگی ندارد بلکه به این بستگی دارد که تصمیم بگیرم چگونه به آن نگاه کنم. من پیش خودم تصمیم گرفته‌ام که اتاق را دوست داشته باشم. این تصمیمی است که هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم می گیرم

من دو کار می توانم بکنم. یکی این که تمام روز را در رختخواب بمانم و مشکلات قسمت‌های مختلف بدنم که دیگر خوب کار نمی کنند را بشمارم، یا آن که از جا برخیزم و به خاطر آن قسمت‌هایی که هنوز درست کار می کنند شکرگزار باشم. هر روز، هدیه ای است که به من داده می شود و من تا وقتی که بتوانم چشمانم را باز کنم، بر روی روز جدید و تمام خاطرات خوشی که در طول زندگی داشته‌ام تمرکز خواهم کرد

سن زیاد مثل یک حساب بانکی است. آنچه را که در طول زندگی ذخیره کرده باشید می‌توانید بعداً برداشت کنید. بدین خاطر، راهنمایی من به تو این است که هر چه می‌توانی شادی‌های زندگی را در حساب بانکی حافظه‌ات ذخیره کنی

از مشارکت تو، در پر کردن حسابم با خاطره‌های شاد و شیرین تشکر می‌کنم. هیچ می دانی که من هنوز هم در حال ذخیره کردن در این حساب هستم؟

اولین دوره جشنواره ورزش صبحگاهی مدارس استان مرکزی

اولین دوره جشنواره ورزش صبحگاهی مدارس استان مرکزی با حضور ۳۲۰ نفر ورزشکارپسر و ۴۷۰ نفر ورزشکار دختر  از مناطق ۱۵ گانه استان در تاریخ های ۲۵و۲۶ اردیبهشت ماه در شهر اراک و همچنین با حضور تیم نمادین و نمایشی منطقه خنداب متشکل از ۱۶۰ دانش آموز اجرا گردید . از نکات قابل ذکر این جشنواره حضور منظم تیم های مناطق و اجراهای بسیار زیبا که حاکی از زحمات فراوان مربیان ایشان بود. 

در ضمن به کلیه شرکت کنندگان هدایای عمومی اهدا گردید و در ژایان مناطق ذیل به عنوان مناطق برتر معرفی گردیدند:  

دختران : مقام اول : تفرش -مقام دوم : ساوه - مقام سوم : خمین و ناحیه یک اراک مشترکا 

پسران : مقام اول : ناحیه یک اراک - مقام دوم:کمیجان - مقام سوم : خمین و ساوه مشترکا

تبریک



کسب مقام اولی اجرای طرح شنا در کشور به گروه تربیت بدنی ومعاونت پرورشی وتندرستی ومدیرکل آموزش وپرورش وجامعه ورزش استان مرکزی تبریک عرض می کنیم

انجمن آلزایمراستان مرکزی (خیریه امام رضا ع)

انجمن کوهنوردی دانش آموزان استان مرکزی