خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

گرفتگی عضله

همه ما قطعاً بار‌ها با مشکل گرفتگی عضلات مواجه شده‌ایم. احساسی که انگار شانه‌ها به سمت گوش‌ها بلند می‌شوند و درد شدیدی را به وجود می‌آورند. زیاد اتفاق می‌افتد که گرفتگی از شانه‌ها و گردن شروع می‌شود و اثرات آن فقط درد و گرفتگی نیست بلکه حرکات ما را محدود می‌کند. علت ایجاد این قبیل گرفتگی‌ها چیست؟ علت آن وضعیت اندامی نادرست، استرس و حرکت نادرست خصوصاً هنگام ورزش کردن می‌باشد. همگی اینها می‌توانند به تنهایی دلیل ایجاد این قبیل گرفتگی‌ها شوند. هنگام بروز گرفتگی، حرکت نکردن می‌تواند اوضاع را بد‌تر کنید. اریک فرانکلین، مدرس حرکت ذهن و بدن، در این رابطه می‌گوید: بدن ما به کارهایی که انجام می‌دهیم عادت می‌کنند، پس اگر ما گردن و شانه‌های خود را عادت ندهیم، آن‌ها به حرکت نکردن عادت می‌کنند. او برای تمرین و حرکت دادن عضلات چند راهکار ارائه داده است که در اینجا به ذکر آن‌ها می‌پردازیم. با انجام این حرکات بطور منظم می‌توانید جریان خونی پر از اکسیژن به عضلات خود هدایت کنید. عضلاتی عاری از گرفتگی، همراه با قابلیت حرکت بیشتر و عدم امکان گرفتگی در آن‌ها داشته باشید.

بازدید ازخانه دختران وپسران اراک









حمیدرضاالوندمدیرکل دفتر کودک ونوجوان سازمان بهزیستی کشوراز خانه های های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی بازدید نمود.مدیرکل دفتر کودک ونوجوان بهزیستی کشور به همراه ربیعی مدیرکل و همتا معاون اموراجتماعی ازخانه های کودک ونوجوان بازدید نموده و دیداری صمیمانه با فرزندان این خانه هاداشته واز نزدیک با مسائل ،خواسته ها ومشکلات این فرزندان آشنا شدند.در این بازدید، ربیعی در خصوص فعالیت این مراکز ،مسائل و مشکلات مربیان وفرزندان ،مطالبی را ایراد نمود.الوندنیزضمن تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیت مدیران و مربیان این مراکز، درخصوص اهمیت وظایف مربیان در قبال مسائل آموزشی و تربیتی فرزندان مطالبی را عنوان و راهکارهایی را در راستای بهبود امور ارائه نمودند.ایشان با اشاره به بهره مندی ازمراکز خانه های کودک و نوجوان از مقطع نونهال تا مراکز آماده سازی ،اهتمام بر فعالیتهای فرهنگی و تربیتی فرزندان را ازاهداف سازمان بهزیستی دانست وتصریح کرد: اقدامات صورت گرفته دراین مراکز میتواند ضمن بروز استعدادهای کودکان ونوجوانان زمینه حضور مثمرثمر آنان را درجامعه فراهم آورد.وی درخاتمه خاطرنشان ساخت :حضور در جمع کودکان بی سرپرست و ایتام از توفیقات حضرت حق می باشدکه ضمن ایجاد رضایت قلبی سبب جلب رضایت پروردگارنیز میگردد .


اهداف موسسه:


فعالیت درسال 93


انجمن آلزایمر خیریه امام رضا ع استان مرکزی از بهمن 88  با هدف حمایت از سالمندان  مبتلا به آلزایمر و آموزش خانواده‌های آنان  و ساماندهی امور بیماران روانی مزمن (مرکزجامع درمان وتوانبخشی بیماران روانی مزمن طلوع) در زمینه‌های درمان، آموزش، ارتقای سطح بهداشت روانی اجتماعی، استقلال و خودکفایی آنان و فعالیت در زمینه درمان‌، آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن دربخش توانبخشی شروع بکار نمود وچون مسئولین ماآلزایمر را یک بیماری سالمندی می دانند وهیچ متولی مشخصی درایران نداشت وماهم کلیه امکانت آسایشگاه را فراهم کرده بودیم وباتوجه به مشکل بهزیستی دررابطه با بیماران اعضاب وروان ذرشهریور89 اقداما راه اندازی مرکزجامع شبانه روزی وروزانه (مختلط) وحرفه آموزی نمودیم  که هم اکنون درخدمت این عزیزان هستیم  درسال 90 دراردیبهشت ماه باتقاضای بهزیستی واصرار دوستان خانه دختران رضوان را راه اندازی کردیم ودرشهریور 90 خانه پسران ثامن را باکمک بهزیستی تاسیس نمودیم وعملا با تغییر اساسنامه وارد یک فعالیت جدیدی درشاخه اجتماعی شدیم  تااینکه درسال 92 جمعی ازدوستان هیات امنا جدا شدند وماهم بادرخواست بهزیستی خانه دختران وخانه پسران را تحویل بهزیستی دادیم وازروز 20شهریور90 که خانه ها واگذارشد هیات امنا تصمیم گرفت که ازطریق کمیته امداد امام خمینی (ره) وباتوجه به اهداف اساسنامه یعنییاری رسانی درسی ورزشی واردویی ودرنهایت مالی به فرزندان بی سرپرست وبدسرپرست ، یتیم بی بضاعت شکل گرفته است. هدف این موسسه تامین مایحتاج اولیه کودکان بی سرپرست و یتیمی است که دراثراتفاقاتی نظیر تصادفات زلزله، بیماری و.... نان آور خانواده شان را از دست داده و در حال حاضر منبعی مالی برای گذران زندگی ندارندواینکه همچنان درشاخه اجتماعی فعال بمانیم ومدیون مردم خوب وخیرمان نباشیم وتعداد20 نفر ازفرزندان ایتام وبدسرپرست  را با عنوان مرکزنیکوکاریتحت پوشش قراردادیم که هم اکنون این عزیزان با مادران خود به 62 نفر رسیده ودررابطه با مدرسه وتحصیل وتشکیل کلاسهای فوق برنامه درسی وغیردرسی -اردوهای سیاحتی وزیارتی وورزش وکمکهای مالی وگرفتن حامی برای بچه ها وبرگزاری جشن تولد که تماما باحضورفعال مادرهایشان انجام میگیرد  وباز با یاری خداوند درسال 91 مجوزسالمندان آلزایمری را باموافقت تهران گرفتیم وابتدا درسال92با 4نفرخانم شروع کردیم وازطرف بهزیستی سالمندان خانم تعطیل وباراه اندازی سالمند مرد موافقت شد ودرروزوهقته بهزیستی درسال93 سالمندان شایستگان افتتاح گردید وهم اکنون درخدمت 8نفر ازسالمندان عزیزمان هستیم


 درپایان لازم به ذکراست انجمن آلزایمر خیریه امام رضا (ع) استان مرکزی با کمک افراد داوطلبی که به اهداف این موسسه اعتقاد دارند واین اعتماد نتیجه بیش از9سال همکاری ما با این عزیزان بوده که حدودا بیش از 4000تلفنی هست که ازسال84 زده شده وسیوشده وهمچنان درخدمتشان هستیم ومارا درطول سال همراهی و اداره می کنند. 


انجمن آلزایمر خیریه امام رضا (ع) استان مرکزی متعلق به همه بوده و ازهمه

 نیک اندیشان درخواست می کنیم مارا در اداره این خیریه یاری نمایند


ادامه مطلب ...

عید قربان مبارک

نیکوکاران  و خیرین محترم 

خداوند متعال با فراخوان مردم به حج با آن سفر عظیم روحانی و بلندین معراج انسانی و گذرا مهلکه ها و معرکه ها خلقت و نبرد با ابلیس و فتح سرمنزل عشق به جایی می رسد و آن هنگام ذبح چهار پایی که روزی ما بوده  تا فقیران درمانده را اطعام گردانیم ، با استعانت از خداوند متعال و تبریک عید ...اکبر و توزیع آن بینمددجویان وبچه های بی سرپرست ،سالمندان ،بیماران روانی مزمن وزنان سرپرست خانوار می باشد حضور و مشارکت شما خیرین محترم آرامش و اطمینان قلبی مستمندان واقعی و حرکت در مسیر رضایت خداوندی خواهد بود . 

کمک های نقدی خود را نیز با واریز به حساب های موسسه خیریه به شرح ذیل مارایاری نمایید:

بانک تجارت   شعبه   مرکزی  اراک         ۱۴۰۰۶۷۰۷۰۲

بانک صادرات شعبه بهشتی اراک   ۰۲۰۷۸۰۷۲۱۲۰۰۱

بانک ملی  شعبه    مرکزی   اراک   ۰۲۰۵۶۰۴۲۲۵۰۰۷

بانک  ملت   شعبه   مرکزی  اراک          ۱۸۸۴۹۴۰۵۱۱

بانک صادرات شعبه شهیدبهشتی اراک ۰۳۳۳۰۳۶۴۶۴۰۰۷ ویژه ایتام


انجمن آلزایمراستان مرکزی

خیریه امام رضا(ع)

حامی بیماران آلزایمری وبیماران روانی مزمن -فرزندان بی سرپرست پسر ودختر وزنان سرپرست خانواردر استان مرکزی