خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

گزارش جشن شب یلدا در خانه سالمندان اراک

گزارش جشن شب یلدا

جمعه۳۰ آذر است و  پایان پاییز و شروع زمستان .

تصمیم بر این شد که جمعه بعدازظهر جهت سالمندان مثل سال قبل  جشن شب یلدا برگزار شود طی تماسی با گروه خیرین و نیکوکاری فاطمیه سر کار خانمها :نظری -شیروانی -آبیاری -سیدی و خانمهای محترم ومومنه  گروه در  تدارک برنامه  شدند کارهای زیادی باید انجام می شد . هماهنگی هایی جهت سالن برگزاری جشن ؛تهیه وسایل مورد نیاز مثل صندلی و میز و موکت و.... تهیه مواد غذایی مورد نیازجهت جشن و هماهنگی جهت سرویس ایاب و ذهاب خودهایشان  به آسایشگاه وآمدن از اراک تا سالمندان در این سرما،تهیه و اجرای برنامه های ویژه این شب و .....

قرار شد که فضاسازی و آماده سازی سالن  ایستگاه پرستاری  و تهیه برنامه های جشن بر عهده کارکنان  باشد و تهیه امکانات و وسایل لازم و سایر هماهنگی های برنامه بر عهده خانمهای عضو افتخاری گروه نیکوکاری . و این کارها تا لحظات و دقایق آخر قبل از برگزاری جشن ادامه داشت . از سویی شوروشعف عجیبی در بین سالمندان جهت  زودتر برگزار شدن برنامه بود و از سویی دیگر نگرانی و اضطراب  ما در اماده شدن به موقع کارها . ثانیه های آخر به سرعت می گذشتند و اضطراب ما بیشتر می شد اما... ساعت ۲۰:15 است و سالمندان منتظر  وما نگران از سرما وجاده برای خانمهای نیکوکار و فداکار که این عزیزان با دست پر از در ورودی سالن وارد شدند چند تن از سالمندان هم به کمکشان شتافتند تا خوراکیها را زودتر برسانند ٬همه سالمندان بیدار ودر سالن حضو.ر داشتند ٬فقط جای سید محمود نوروزی  ومحمد ناری که در بیمارستان امام خمینی (ره ) بستری بودند وجای سید جلیل هاشمی که در بیمارستان ولیعصر (عج ) بستری بودند واقعا خالی بود .

  میزهایی که تزئین شده با رومیزی مخمل قرمز و شمشادهای سبز و خرم و تنقلات شب یلدا کیک و  تخمه آفتاب گردان -کشمش -نخودچی  و پف فیل و پفک و چیپس و هندوانه وسیب وانار وپرتقال ونارنگی  ولبو و چای  وخلاصه سالمندان آنچه که تمایل داشتند از تنقلات برداشته و به سمت صندلی ها حرکت می کردند تا جای مناسبی را جهت نشستن پیدا کنند وبنشینند  و اما ، در جلوی ایستگاه پرستاری یعنی سن محل اجرای برنامه ها ، بچه ها با ذوق و سلیقه بسیار یک ویدیو سی دی را قرار داده  وآهنگهای صوتی وتصویری پخش می کردند وسالمندان به نوبت دستی بالا می زدند  وبقیه هم دست می زدند  .

 باورمان شد که برنامه بدون مشکل در حال اجراست . خوشحالی سالمندان از این برنامه نگرانی و اضطراب ما را به حداقل رساند استقبال بچه ها به حدی بود که  توان توصیف نیست ٬جای شما خالی   سخنان گرم و دلچسب مجری برنامه با لحن و کلام زیبا حال و هوای خاصی را به مجلس داده بود .

در حین خوردن چند تن از سالمندان ترانه هایی را خواندند که در نوع خودش بی نظیر بود.

صدای تشویق و هورا کشیدن  وخوشحالی سالمندان خستگی را از تن همه همکاران  ومدیریت وخصوصا خانمهای نیکوکاری که این برنامه را تدارک دیده بودند بیرون کرد. اتمام برنامه و خواب سالمندان  و ... ما ماندیم و سالنی پر از صندلی های بهم ریخته و سالنی که پر شده بود از پوست تخمه و ظروف یکبار مصرف و پوست هندوانه و ...

خدا به همه خیرین خصوصا خیرین میدان میوه وتره بار اراک که هر هفته میوه سالمندان را رایگان می دهند برکت دهد اینشاءالله

نظرات 1 + ارسال نظر
اراک و کمیجان سه‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ب.ظ http://abbas-rajaei.ir

وب سایت بالا به آدرس abbas-rajaei.ir وب سایت رسمی مهندس رجایی، نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی است.
لطفا به این سایت لینک داده و از کلمه اراک و کمیجان برای نام لینک استفاده نمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد