خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

مرکز سالمندان روزانه جهاندیده اراک افتتاح شد

مرکز سالمندان روزانه جهاندیده اراک افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز سالمندان روزانه توانبخشی و آموزشی جهاندیده با هدف جذب، نگهداری و حمایت از سالمندان در اراک افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس سازمان بهزیستی استان مرکزی ظهر امروز در مراسم افتتاح این مرکز با تاکید بر اهمیت احترام به والدین به‌ویژه والدین سالخورده افزود: جوانان باید نحوه رفتار، تعامل و برخورد با سالمندان را فرا گرفته و آنها را فرد اضافه و قابل ترحم به حساب نیاورند.
کاظم صالحی با اشاره به وجود 120 هزار سالمند در سطح استان مرکزی تصریح کرد: مرکز روزانه توانبخشی و آموزشی سالمندان جهاندیده آمادگی ارائه خدمت و پذیرش سالمندان را دارد.
رئیس سازمان بهزیستی استان مرکزی اعتبار ساخت و تجهیز این مرکز را 300 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار به‌صورت سازمانی و مشارکتی تامین شده است.
وی فضای فیزیکی این مرکز را 700 مترمربع اعلام کرد و افزود: این مرکز مجهز به کتابخانه، سالن غذاخوری، امکانات رفاهی و تفریحی، کلاس‌های بهداشتی و درمانی، خدمات فیزیوتراپی و روانشناسی است.
رئیس سازمان بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه این مرکز در حال حاضر با وجود سه روانشناس و یک فیزیوتراپ و یک مددکار آماده ارائه خدمت به سالمندان است، اظهار داشت: سالمندان می‌توانند برای پذیرش به این مرکز و یا به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام و پذیرش سالمندان وجود ندارد.
صالحی بر توجه و اهمیت به سالمندان در جامعه تاکید کرد و افزود: سالمندان به‌دلیل برخورداری از تجارب و سابقه فراوان می‌توانند نقش بسزایی در انتقال این تجارب به نسل امروز ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه سالمندان نیازمند تکریم و توجه هستند نه ترحم و دلسوزی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه از بروز برخی رفتارهای اجتماعی نسبت به سالمندان در جامعه جلوگیری شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی نیز در این مراسم بر توجه، تکریم و احترام به سالمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: توجه به نیازهای اساسی و همه جانبه سالمندان امری لازم و ضروری است.
اشرف جواهری با تاکید بر اینکه افراد سالخورده به دلیل شرایط خاص جسمی و روحی نسبت به سایر افراد از حساسیت بیشتری برخوردار هستند خاطرنشان کرد: باید با آموزش و اطلاع‌رسانی نحوه برخورد صحیح به این افراد به جوانان آموزش داده شود.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از مددکاران و پرستاران و متصدیان امور سالمندان در استان مرکزی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد