خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

مدیر کل بهزیستی استان : تاکنون 90 درصد خدمات قابل ارائه بهزیستی

 

مدیر کل بهزیستی استان : تاکنون 90 درصد خدمات قابل ارائه بهزیستی به 200 مرکز مردمی، واگذار شده است

 

 

img_2775


مدیر کل بهزیستی استان : تاکنون 90 درصد خدمات قابل ارائه بهزیستی به 200 مرکز مردمی، واگذار شده است

 

 

img_2775


آیت الله  دری نجف آبادی نماینده ولی در استان مرکزی و امام جمعه اراک در دیدار با اعضای شورای مرکزی مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در اراک افزود: رسیدگی به نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی از اصول مورد تاکید اسلام و وظیفه ای اخلاقی ، انسانی و الهی است.

وی تصریح کرد: پیشگیری، آموزش، توانمند‌سازی و انجام تحقیقات بنیادین و علمی مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

 

img_2793

 

وی با بیان اینکه امروزه آمار طلاق، مسایل فرهنگی، اختلافات خانوادگی، دختران فراری، زنان بی سرپرست و بد سرپرست تا حد زیادی بالا رفته است، افزود: در حال حاضر طیف وسیعی از افراد جامعه با مشکل مواجه هستند به گونه ای که هر یک با موانع و آسیب های جدی مواجه هستند که باید همه مسوولان و مجریان متولی در امر رسیدگی به مسایل و مشکلات اقشار تحت حمایت و آسیب پذیر سازمان بهزیستی بتوانند با برنامه ریزی های مدون و راهبردی مشکلات آنان را رفع کنند.

امام جمعه اراک در ادامه گفت: اگر مردم در جهت خدمت رسانی به اقشار مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی همکاری و تعامل بیشتری با سازمان داشته باشند، قطعا در کاهش مشکلات نقش موثر و مهی را ایفا خواهند کرد چرا که در هر زمان و عصری که مردم نقش و حضور فعالانه داشته اند، همیشه موفقیت وپیشرفت هایی در آن جامعه حاصل شده است.

وی افزود: اگر کسی عاشقانه در جهت خدمت به مردم و فعالیت کند قطعا خداوند جزای خیر و عنایات خود را شامل حال او خواهد کرد.

ایشان افزودند : تشکیل شورای مشارکتهای مردمی در سازمان بهزیستی امری مقدس است که امیدواریم استان مرکزی بتواند با اجرای این طرح به عنوان الگو مطرح شود.
وی از معاون سیاسی استانداری استان مرکزی و سایر مسوولان عضو این شورا خواست با انجام طرح های پژوهشی و علمی ، آسیبهای اجتماعی ، استان اولویت بندی کنند.
معاون سیاسی استاندار استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی باید فرهنگ الهی و اسلامی را در جامعه بیش از پیش ترویج و توسعه داد.
" ابوالقاسم نصرالهی " افزود: اگر فرهنگ الهی و خدایی در جامعه نمود عینی پیدا کند و اعتقادات مردم قوی تر شود بسیاری از مشکلات بر طرف خواهد شد.
وی گفت: با توجه به سابقه خوب حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه کمک به به انسانهای نیازمند ، این شورا می توانند درصد مشارکتهای مردمی برای آسیب دیدگان اجتماعی را افزایش دهد.
وی ، نظارت بر نحوه توزیع صحیح امکانات و فرصتها به جای کمک های مردمی به نیازمندان ، بررسی عملکرد مشارکتهای مردمی و تلاش برای حضور بیشتر موسسه های خیریه را از جمله مهم ترین وظایف شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی استان مرکزی برشمرد

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر داوطلبان،‌ همیاران، پزشکان و وکلای دادگستری با این سازمان همکاری داشته و در جهت کمک به محرومان خدمات مؤثری را ارایه می دهند.

علی روشنایی افزود: در حال حاضر سه ستاد درمان ، مسکن، ازدواج و جهیزیه در این سازمان شکل گرفته که اعضای این ستاد ها از خیرین خوش نام استان انتخاب شده اند.

وی بهره برداری مطلوب از مشارکت ها، ترویج فرهنگ مشارکت بخش غیر دولتی، تأسیس بانک جامع مددجویان فاقد مسکن و اشتغال و مطالعه کمی و کیفی فعالیت های مشارکتی در سطح استان را از جمله فعالیت های مهم این ستادها عنوان کرد.

نیز گفت: تاکنون 90 درصد خدمات قابل ارائه بهزیستی به 200 مرکز مردمی، موسسه‌های خیریه و بخش غیر دولتی واگذار شده است.
‌علی روشنایی افزود: میزان کمک‌های نقدی سال گذشته مردم به بهزیستی 22 میلیارد ریال بوده که این رقم نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.
در پایان این نشست احکام مسوولان ستادهای درمان ، مسکن ، جهزیه و ازدواج بهزیستی استان توسط امام جمعه اراک به ترتیب به " محسن ابدال " ، " عظیم حسین آبادی" و " غلامرضا پور توکل " اعطا شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد