خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

زعفران وآلزایمر

سلامت نیوز : پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نخستین بار در کشور و پس از 10 سال پژوهش بر روی گیاه زعفران، دو دارو برای درمان افسردگی و آلزایمر ساختند.



پژوهشگر طرح تحقیقاتی اثرات درمانی زعفران در افسردگی و آلزایمر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهارداشت : این داروها با نام تجاری سافرومود جهت ضد افسردگی و سافروتین برای درمان آلزایمر تا نیمه نخست امسال تولید و به بازار عرضه می شود. 
دکتر شاهین ***** زاده افزود : گیاه زعفران در دو مطالعه کارآزمایی بالینی برای آلزایمر مورد آزمایش قرار گرفته است که مطالعه نخست بر روی حدود 30 بیمار و به مدت 16 ماه و در مرحله دوم بر روی حدود 40 بیمار به مدت 22 ماه آزمایش شد . 
***** زاده گفت : زعفران در مرحله نخست با دارونما مقایسه شد و در مرحله دوم نیز با داروی اصلی درمان آلزایمز ( دونپزیل) تحت آزمایش قرار گرفت که تفاوتی بین اثرات زعفران و داروی دونپزیل مشاهده نشد که نتایج این مطالعه در دو مجله معتبر اروپایی و آمریکایی نیز به چاپ رسید . 
وی گفت : در زمان حاضر مجوز ساخت و تولید داروهای ایرانی ضد افسردگی و آلزایمر ساخته شده از زعفران از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است . 
برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن سینا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد : قرار است داروهای زعفرانی ایرانی در قالب کپسول وارد بازار شوند. 
دکتر *****زاده افزود :گیاه زعفران یک گیاه ایرانی است و در کتاب قانون این سینا نیز به خاصیت های این گیاه از جمله خاصیت ضد افسردگی ، روشن کننده پوست و تقویت کننده بینایی چشم اشاره شده است . 
وی گفت : دانشکده داروسازی علوم پزشکی مشهد نیز بر روی این گیاه ایرانی در رابطه با خواص ضد افسردگی آن پژوهش هایی بر روی حیوانات انجام داده است و کارآزمایی بر روی انسان نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است . 
دکتر ***** زاده که نتیجه تحقیقاتش در خصوص رابطه گیاه زعفران و کاهش میزان افسردگی در کتاب های روان پزشکی به عنوان یک مرجع شناخته شده است گفت : برای نخستین بار فرانسوی ها دارویی از این پژوهش ایرانی برای درمان افسردگی با نام سافرومیل در سال 2008 ساخته و وارد بازار دارویی کرده اند . 
این پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: این برای نخستین بار است که یک دارو با مطالعات ایرانی وارد فارماکوپه یا فهرست دارویی اروپا شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد