خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

سالمندان هنرمندان

عزت‌الله انتظامی: شگفت‌زده‌ام که خانه سالمندان هنرمند راه‌اندازی شد

» سرویس: فرهنگی و هنری - سینما و تئاتر
Mona Hoobehfekr (11 of 31)-6.jpg

عزت‌الله انتظامی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی خانه‌ سالمندان هنرمند گفت: از اینکه پیشنهاد و آرزویم در سریع‌ترین زمان اجرایی شد، بسیار شگفت‌زده شدم.

آقای بازیگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بعد از مرگ منصوره حسینی (مهوش) که در لابه‌لای تابلوهایش از دنیا رفت، به این فکر افتادم جایی برای هنرمندان سالمند درست کنیم تا کنار هم باشند و کمتر تنهایی را حس کنند.

  

وی یادآور شد: آن موقع به اتفاق ایرج راد به سراغ رئیس بهزیستی آقای دکتر هاشمی رفتیم و با نظر مساعد ایشان، قرار شد جایی را برای اختصاص به این امر پیدا کنیم که در نهایت روز گذشته طبقه‌ای از ساختمانی مجهز در مرحله‌ی اول این اقدام، افتتاح شد.

عزت‌الله انتظامی توضیح داد: در این مرحله هشت‌،نه نفر می‌توانند تحت نظر و درمان قرار بگیرند که این مکان علاوه بر هنرمندان سینما و تئاتر به همه هنرمندان دیگر نیز تعلق خواهد داشت.

این بازیگر سینما با ابراز تأسف از درگذشت «محرم بسیم» که در وضعیت نامناسب و در تنهایی از دنیا رفت، اظهار کرد: امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم و نشنویم هنرمندی در تنهایی دق کرده و از دنیا رفته است، حتی پیشنهاد دادم در این مکان صحنه‌ای درست شود و هنرمندان حاضر فعالیت نمایشی نیز داشته باشند.

*******

مرکز توانبخشی سالمندان هنرمند عزت‌الله انتظامی طی مراسمی با حضور این هنرمند پیشکسوت، رییس سازمان بهزیستی و با همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی شامگاه 8 مهر ماه در منطقه «ولنجک» تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سال‌گذشته به استاد انتظامی قول دادیم که یک مرکز سالمندان را برای هنرمندان افتتاح کنیم گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با جهاددانشگاهی امضا کردیم مجموعه‌ای را در اختیار سالمندان هنرمند به منظور ارائه خدمات شبانه‌روزی و خدمات توانبخشی قرار دادیم.

وی ادامه‌داد: جهاددانشگاهی با روحیه جهادی می‌تواند برای ارتقای سطح دانش و توسعه خدمات سالمندی به سازمان بهزیستی کمک کند تا این سازمان بتواند در راستای رسیدن به اهداف خود موفق باشد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سال 1404 بیش از 15 میلیون سالمند در کشور خواهیم داشت، اظهارکرد: باید به توجه این مسئله در این راستا اقدام کنیم.

وی در مورد مرکز نگهداری سالمندان هنرمند خاطرنشان کرد: این مرکز دارای واحد نگهداری شبانه‌روزی است، واحد تخصصی فیزیوتراپی، واحد ارائه خدمات روزانه به سالمندان و در اختیارداشتن تیمی برای ارائه خدمات در منزل است و بر اساس ضوابط و دستور العمل‌های مشخص شده می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر گروه‌های جمعیتی باشد.

به گزارش ایسنا، ایرج‌راد مدیرعامل خانه‌ی تئاتر نیز در این مراسم در مورد تعداد سالمندان هنرمند در کشور یادآور شد: تعداد هنرمندان بالای 65 و 70 سال در رشته تئاتر حدود 80 تن است و این مرکز نگهداری سالمندان برای تئاتری‌ها افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز برای شروع کار می‌تواند نوید بخش باشد گفت: یک طبقه از این مرکز که دارای چهار اتاق است و می‌تواند به ظرفیتی ده نفری خدمت شبانه‌روزی ارائه کند و دارای ظرفیت‌های فیزیوتراپی و معاینات است اما باید در مورد آن اشاره کرد که این مرکز یک مکان درمانی نیست بلکه به جهت پذیرایی و نگهداری افتتاح شده است.

راد ادامه‌ داد: هنرمندانی که سال‌های سال در عرصه هنر فعالیت کرده و تنها هستند نیازمند فضایی نشاط‌آور بوده تا بتواند با رفت و آمدی چند ساعته به مرور خاطرات،‌ برگزاری بزرگداشت،‌ مرور فیلم‌ها و هنرمندی‌هایی که داشته‌اند، بپردازند.

ایرج راد همچنین خاطرنشان کرد: هرچند این مرکز به عنوان خانه تئاتر در نظر گرفته شده اما امیدواریم بتوانیم مکانی تهیه کنیم که برای همه هنرمندان باشد و کسانی که علاقمند به این افراد هستند برای عیادت و قدردانی از آنهایی که همه عمر خود را صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند، بیایند.

بنا بر این گزارش، خانه سالمندان هنرمند «عزت‌الله انتظامی» یک طبقه از ساختمانی است که با عنوان خانه سالمندان «اندیشه» زیر پوشش سازمان بهزیستی است.

افتتاح خانه سالمندان هنرمند

افتتاح خانه سالمندان هنرمند

افتتاح خانه سالمندان هنرمند عزت‌الله انتظامی

افتتاح خانه سالمندان هنرمند عزت‌الله انتظامی

افتتاح خانه سالمندان هنرمند

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد