خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320
خانه سالمندان اراک  (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

خانه سالمندان اراک (آلزایمری استان مرکزی (alzheimer-arak)

عکس . فیلم ٬گزارش ،عملکردوبازدیدها ی مردمی و.... ازفعالیت بانوان خیرانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع)ااستان مرکزی ثبت320

خیرگرامی خانم ساعی

معرفی یک بانوی خیر

بهانه ای برای مقدمه !

همان طور که مشاهده می فرمایید ،بنا به تقاضای تعدادی از خوانندگان عزیز که خواهان تغیر چهره سایت گردیده بودند ، بچه های خوب گروه فرهنگی -تبلیغی " شار " به ویژه جناب امیر عظمتی و همکارش آقا مجید ، بار دیگر طراحی جدیدی رو برای سایت انجام دادند . و به عقیده من که بهتر از قبلی است .

از آن جا که این سایت در دست اصلاحات و تکمیل شدن است ، خواهشمندم بار دیگر دوستان گرامی زحمت کشیده و ضمن اعلام نظر خویش ، هر گونه پیشنهادی دارند اعلام فرمایند . در ضمن به دلیل مشکلات سایت bloger ، موفق به افزودن بخش  " پیوند " ها نشده ام . ولی بزودی لینک عزیزان رو خواهم افزود .

  

چند سال قبل که مدیر مسئولی یکی از شعبات نیازمندی های روزنامه " جام جم " رو به بنده محول نمودند ، در به در دنبال مکانی می گشتم تا این سازمان رو راه اندازی نمایم . تا این که بر حسب اتفاق ساختمانی رو در خیابان کریم خان زند پیدا کردم که مالک آن دبیر بازنشسته ای به نام خانم " فاطمه ساعی " بود . اگر چه به دلیل بی عرضه گی ام  متحمل ضرر فراوانی گشتم . اما سبب آشنایی و دوستی ام با این خانم معلم و همسرش گردید . هفته آینده قرار است درمانگاه خیریه این بانوی عزیز افتتاح بشه . از این رو قصد معرفی او را دارم :

                    تصویری از خانم فاطمه ساعی                        

 

   بانو فاطمه ساعی :  

چهل سال پیش وقتی از چهارراه سپه وارد خیابان ولیعهد ( ولی عصر ) می شدیم سمت راستمان قبل از این که به ابتدای خیابان جامی برسیم ، یک کوچه بن بستی وجود داشت . که هنوز هم بن بست است . آن روز ها یک خانم معلم جوان که از دبیران منطقه 19 آموزش و پرورش بود در این کوچه بن بست خانه ای خرید . این خانم معلم که می دانم این روزها برای خیلی از دانش آموزان آن ایام که اکنون مدیران این دوره اند نامی آشناست ، بانو فاطمه ساعی بود . آن سال وقتی او در محضر ، سند خرید این خانه رو امضاء می نمود با خود عهد بست که حتمآ یه روزی این ملک رو وقف نگهداری از سالمندان کند .....

و حالا 40 سال می گذرد . بانو فاطمه ساعی دیگر آن معلم جوان و تازه کار نیست .بلکه دبیر بازنشسته ای است که  بیشتر نیاز به استراحت و آرامش دارد تا کار و دوندگی . ولی او دست از تلاش و کوشش بر نداشته و این بار هم می خواهد درس وفاداری به عهد و پیمان را آموزش دهد . اگر چه وی بنا داشت این ملک را که بخشی از میراث گرانبهای پدر مرحوم اش است رو تبدیل به سرای سالمندان نماید . اما حوادث به گونه ای رقم خورد که مجبور گشت تبدیل به یک خیریه درمانی نماید .

تصویری نزدیک از ساختمان خیریه بانو ساعی

خودش می گوید : ما همه تسلیم خواسته حضرت حقیم . به اراده و خواست او به دنیا می آییم و در لحظه ای که جز او کسی نمی داند ، چشم از این جهان فرو می بندیم . نیت ام آن بود که  این جا رو خانه سالمندان کنم. اما اتفاقاتی افتاد که متآسفانه گروهی از افرادی که به اسم کار خیر قصد سوءاستفاده از نیت خیرین را داشتند سر راه ام قرار گرفتند که  لطف و یاری خداوند اجازه نداد نیت پاک من اسیر دام این دام گستران گژ اندیش گردد . به همین دلیل پس از آن که از دام رهایی یافتم ، با توجه نیاز روز افزون جامعه به خدمات درمانی و قیمت سرسام آور دارو و درمان و پزشک ، بر آن شدم تا این بار به یاد سقای کربلا این دارایی ناچیز خود رو وقف خیریه درمانی کنم ....

به همین دلیل تمام تلاش ام رو در این راه مصروف کردم و با حمایت مسئولان اوقاف استان تهران به ویژه نماینده ولایت فقیه در اداره اوقاف توانستم به این خواسته جامه عمل بپوشانم. خانه قدیم ام رو با صرف هزینه ای بالغ بر 40 میلیون تومان باز سازی و بهینه سازی کرده و از جامعه شریف پزشکی دعوت به همکاری نمودم . اکنون این مرکز خیریه با داشتن واحد های درمانی از قبیل : پزشک عمومی ، زنان و زایمان ، دندانپزشکی ، پوست و مو ، داخلی و اطفال ، اعصاب و روان ، مشاوره و کلاس های راهنمای خانواده آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز و همسایه های گرانقدر است ..

تصویری از لوح سنگی که مشخصات متولی قید شده است

از بانو ساعی می پرسم : کدام ارزش والای وقف باعث شد تا شما از انتقال ارثیه پدری به فرزندانتان چشم بپوشید و آن را مصروف امر خیر کنید ؟ می گوید : به خدا قسم هیچ دارایی بالاتر از دارایی که بتوانم با خود به آن جهان ببرم وجود ندارد . و آن دارایی نیز چیزی نیست جز محبت اهل بیت (ع) و باقیات الصالحات که وقف در فرهنگ شیعی از مصادیق بارز آن است . این اعتقاد مرا بر آن داشت تا به جای آن که برای فرزندانم ملکی در این جهان از خود به ارث بگذارم ، خانه ای آباد در آن دنیا برایشان فراهم کنم . خانه ای که انشاالله ابوالفضل العباس (ع) در آن جهان دستگیرمان خواهد بود و به سوی آن ما رو هدایت خواهد کرد .

حرف های بانو فاطمه ساعی سرشار از معنویاتی است که بی شک از یک معلم فرهیخته و آموزگار ایثارگر داشتن چنین فضای معنوی و روحی بلند انتظار می رود . حرف هایی که انسان با شنیدنش سر تعظیم در مقابل بندگی این بندگان خاص فرو می آورد . و خدا را شکر می کند که بار الها سپاس که ما را در کنار این شریفان و طاهران قرار دادی . وقف ارزشی بی پایان است . ارزشی که در این جهان و آن جهان موجب امتنان و افتخار و تمایز واقفان می گردد . بانو فاطمه ساعی سال گذشته به عنوان هفتمین زن خیره ایرانی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت وبی شک در آن جهان نیز جزو  خاصان و پیروان فاطمه زهرا (س) قرار خواهد گرفت .

تصویری از بانو فاطمه ساعی

 

در تمام سال هایی که افتخار آشنایی با این خانم معلم رو داشتم ، بار ها مشکلات همکارانم رو با او در میان گذاشته و او با گشاده رویی در حل آن بر آمد . از این روی وقتی چندی پیش از من دعوت نمود برای راه اندازی این مرکز خیریه درمانی یاری اش نمایم ، با کمال میل پذیرفته و به عنوان عضو افتخاری از هیچ گونه مساعدتی دریغ نمی نمایم . اما هدف از درج و معرفی این بانوی بزرگوار در سایت ، صرفآ آشنا نمودن این مرکز به خوانندگان عزیز ساکن تهران است . تا اگر بر حسب ضرورت مستمندی نیاز به مداوا و دارو  داشت ، مشکل اش رو بر طرف نمایند . همچنین اگه پزشکی مایل به همکاری بود ، از وجود چنین مرکزی آگاه گردد .

به امید خداوند قصد دارم با معرفی و پیوند چند صندوق قرض الحسنه معتبر به این مرکز ، دامنه خدمات به نیازمندان رو گسترش دهم . انشاالله

با احترام و تشکر :

بهروز مدرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد